One night only!

Yees, så var det fredag igen. Härligt med fredagar, men vad jag älskar just nu är att alla mina resterande dagar i Södertälje är som "vanliga" fredagar. Man går upp, gör det man ska under dagen - kan stanna uppe läänge eftersom man inte har något viktigt att gå upp tidigt för dagen efter. Schöööönt!

Sibar sov ju över igår så vi drev varann till vansinne hela morgonen, as usual. Men sen när pappa hade lagat klart lunchen så såg vi att det endast var potatisgratäng. Ingenting för oss tänkte vi så vi drog oss neråt stan och luncha där med Idsala.
Efter maten tog vi en fika och sedan promenera vi uppåt mot Västergård och bara satt där - det tog inte lång tid innan vi blev rastlösa igen så vi drog oss neråt stan igen, men denna gång för att hyra en film.

Det blev Babel - grymt konstig film. Den var bra, behövde en film som fick en att tänka efter lite och med ett inte allt för förutsägbar slut. OCH! Jag lyckades hålla mig vaken igenom hela filmen den här gången. Men iochförsig så kanske det berodde på att vi börja kolla runt kl.20?

Somna runt ett och vakna halv tolv av ett irriterande sms! Jag har mammas gamla mobil så länge och det är en sån som piper tills man öppnar smset - i r r i t e r a n d e !


Gick i alla fall upp eftersom denna mycket person som skicka detta mycket irriterande sms har mitt hemnummer, självklart ringer hon hem. Haha.. vi kollade lite vad vi har för dagsplaner. Självklart var det Sibar, my dearest cousin.

Vi tog oss en kort trip på stan där hon ville kolla efter lite kläder medans jag var på Skatteverket och Försäkringskassan. Avskyr verkligen sånt.. det får mig att känna mig så vuxen. Usch.


Kom hem och ser att pappa har gjort hamburgare. Grymt gott! Han lyckas alltid med mat. (Potatisgratängen var ett enda undantag) Ringde och bjud med Idsala på lunch också. Häxan kom 30 minuter försent. Man gör inte så. Man göör helt enkelt inte så mot en hungrig syrian. Det går bara inte!

Sen var det ju den obligatoriska, kaffet med mamma. Idsala med kaffe och hennes "knark" i. Mamma med svart kaffe och mörkchoklad. Fabbe i ett hörn utan kaffe, hon brukar dricka té, som alla andra töntar, men inte idag. Jag var den normala, of course.

Skickade senare iväg Idsala och Fabbe ner på stan och bad dem att hyra en film och köpa med sig glass. De kom utan glass (!!!!) men med Dreamgirls.
Lyckades hålla mig vaken igenom hela den här också! Men just kanske för att vi börja kolla innan solen ens tänkt att dra sig neråt? (eller säger man norrut?)
Men just nu är mina ögonlock för tunga. Imorgon ska jag fixa Sandra och hennes mammas (min vännina, haha) hår inför deras kusins bröllop. Spännande spännande!
Sedan ska jag till min farbror som har varit bortrest hela sommaren, vissa har det bra! Och sedan till mostern som bor långt borta i färjan. Rönninge.
Sen återstår det att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0