fjärde december!!!!!!!

Det här inlägget kommer att bli långt, har så mycket att berätta om gårdagen!

Jag å fabbe vakna runt nio tiden för å käka frukost, men ingen av oss ville ha det som fanns så vi koka upp nudlar som jag hade köpt kvällen innan. Nudlar! haha! Det har jag inte käkat på flera åår, å det trots att jag är student!
I jalla fall. Vi var tvugna att gåå hela vägen ner till centralen för att jag hade glömt bort att man inte kan betala på bussarna nuförtiden:p

Hoppa på tåget och träffa en kompis å sen kom vi fram till tumbaaa å vi gick till min gamla skula för å skriva ut några papper. När vi hade gjort det sa jag åt fabbe att jag ville upp till mitt gamla klassrum för å hälsa på min journalistik lärare.
Vettni vad jag såg när jag kom dit?! Ett jävla förråd!!
Dom har gjort om vår journalistik klassrum till ett fult förråd! Ledsen å besviken gick jag iväg, men då träffar jag Janne! Världens bästa Janne! HAn var som en söt morfar till oss i klassen!
"Men heeeej! Är du här på besök! Vad roligt!! OOJ vad lika ni var!... hur går det?" Å bla bla bla. Sen kommer Pär! Han var jättesnäääll men enligt min syster å hela hennes klass är han nu största pain in the ass.
"jaaa.. ni är ju så lika ni två. jag har ju din syster nu, det visste du vaa?" Höhö jag härmar hans sätt att prata i huvudet på mig, det gör att jag garvar förmig själv. Hahaha

Å sseeeen kom Sari också! Den gamla journalistik läraren..å så jäävla glad hon blev! haha Hon hoppa på mig å krama mig å allt!!
Hon tyckte att det var mkt roligare när vi gick där - men no shit liksom?:p Så stog vi å prata ett tag. Å prata.Å prata.Å prata. Hon vägrade låta mig gå haha
Hon kommer ringer mig om ett par månader så att jag ska stå å prata om mina högskolestudier för treorna:p

Sen åkte jag upp till stan, hoppa av på söder och gick direkt till Monki. Där hitta jag en plånbok som var EXAKT som min väska som jag köpte på gotland! SNacka om kopior. Men plånboken är väldigt rån-bar hahaha!
´Hittade också en klänning å en tröja där. Cp kläder dom har alltså haha

Sen var det dags för mig å gå till...min praktikintervju! Hitta stället på en gång men sen när jag kom in i självaste huset höll ja på å kissa på mig! Ni vet hus inne i stan, de har stora entréer och är såhär, gamla? A det här huset var exakt som alla andra fast åt det negativa hållet! Det var möörkt och kändes bara ofräscht! Jag gick assakta för det kändes som att huset hade varit obebott i flera sekler! Och a, jag gick upp för alla trappor bara för att hissen inte var något val - whats so ever.

När jag kom upp så såg jag en dörr med typ tre olika doser för koder. Och så hörde jag att någon längst ner var påväg upp. Jag vågade inte röra varjen dörren eller dosorna. Hissen hade kommit upp till våningen jag stog på och ut kom en hyssat stilig man som jag kände igen:
- Är det du som är Thorsten?
- Ja! Det ere!
- Hej, det är jag som ÄR praktikanten (:p)
- Men vad lägligt! Kom in!

Alltså, när han öppna dörren så kändes det som att man kom in till en heelt annan värld än vad man varit i i trapphuset. SHit perkelle vad det var folk och ljus och färger och LJUD!
Han visa mig runt där på stället å gick vi in till ett rum där vi hade självaste intervjun.
Jag fick berätta lite vem jag var, vad jag ville få ut från praktiken, vad jag ville göra sen med livet. Mina mål å så. Så fick han berätta lite om deras kommunikations byrå, vad dom gör. Hur dom jobbar o.s.v. Lite vad man förväntar sig av en praktikant...och på plats sa han att jag kunde komma!:) Yei!

Detta firades självklart. Promenera tillbaks till götgatan där jag köpte en mössa från Belle och en ballongklänning från Gina.
Ska antagligen ha på mig den på MKV middan och så ett av dom två bröllop vi ska på, på början av nästa år.

Sen åkte jag in till stan där jag kolla runt i Topshop, Zara och Oasis. Skjut mig! Någon! Va fina kläder! Topshop speciellt! Zara var bäst strax innan studenten sådär, fram till det att jag flytta till Jönköping... Sen har det bara gått neråt känns det som. Man hittar kläder att dö för, men inte lika många och inte lika ofta. Synd!
Oasis har alltid lika snygga koftor och klänningar.

Sen var det dags för mig å möta upp Idsala i t centralen. Därifrån gick vi tillbaks till åhléns city där vi keekade lite food. Å sen åkte vi upp till gloohobeen. Alltså. jag hade varit så hyperaktiv hela dagen så jag kunde gå runt med en öppen skinjacka och min sjal bara runt halsen, därbak. Men efter att ha stått i kön i typ 1½ timma så börja man frysa som ett litet as. Men sen släpptes vi in och efter typ en timmas väntan börja förbandet spela.
Alltså. SLASH MY RIST!!! Har aldrig i hela mitt liv äcklats av en """" "artist" """ så mycket som igår. Han var flintis, å smaaal musche hade han också, svart! Alltså, muschen var svart och så börja han sådär, äckel-flina mot publiken och lekte med tungen å sen börja han spotta och tog emot spottet igen i munnen och så strippa han av sig kläderna! Och stog till slut i bara kallingar. Han stoppa in sina strumpor i kallingarna också! Efter att ha spelat klart tog han ut dom och slände dom på publiken!! SKJUT MIG! ÄCKEEEHL!!!
Å han som var med honom då?! Han sjöng och åt upp micen, han stppa alltså in micen i munnen...!!
FREAKSHOW!!

Sen kom ännu en förband. Och dom spela låååt efter låååt efter låååt. Vid det här laget hade man hela publikens svett på sig själv. Man var alltid två centimeter ifrån att svimma och ramla. Puttandet var konstant. Efter det andra förbandet fick vi vänta ett jävla bra tag till. De kom inte ut förrns två timmar senare än planerat.
Och när dom väl kom ut så vraka helvetet läst säger jag bara. Alltså, om man stått och svettats i två timmar för å sen få upp armarna när man applåderar så SVIMMAR man. Jag pallade verkligen inte lukten så jag gick därifrån!!
Det var två grabbar som stog framför mig som hade klätt sig som pelle...skjuuhuut mig. Äckligaste jag varit med om.
Jag gick ut typ två meter, för att vi hade hamnat typ längst bak av all puttande och där var det nästan kallt för att det var "normaltempratur".

Men jag såg tusen ggr bättre där faktiskt! Och jag behövde inte stå så nära människor att man kände saker man inte ville känna.
Efter konserten - som var HUUUUR GRYM som helst så såg alla ut som att man precis duschat. Håret var helt dynsblött och jag såg tom två stycken krama ur sina tröjor av svett satt det DROPPA svett från det.

Vi hann i alla fall med halv tolv tåget och, haha.. vi satte oss och börja prata lite om en kompis som vi har. Och jag berätta något roligt (vid det här laget hade en kille kommit och satts sig hos mig fastän vagnen inte var full) så idsala garva ihjäl å då hade den här killen hört det jag sagt och verkligen försökt att hålla sig ifrån garv. Hahaha
Men sen så börja idsala prata om att hon bestämt sig vad hon rikta sig mot, gällande hennes studier å så. Å då berätta jag om vår fackhögskola Jibs. Då säger grabben brevid mig plötsligt: jag läste där!
Jag ba: aaha! okeeeej
haha
vad är oddsen liksom?
A i alla fall, vi prata en kort stund. Men jag orkade inte prata om det nån mer så vi prata om annat...alltså, bara jag å idsala, Men sen så fick jag en utskällning av idsala för att jag inte fortsatt prata med honom, efter att han sagt hejdå och lycka till med studierna och hoppat av i älvsjö.
Nu vet vi vart han bor i alla fall:p

I jalla falll. Sån TUR som jag haft hela dagen så hade vi en buss som åkte från centralen..Jag menar, VÅR busslinje? Halv ett på natten, en tisdag?
00.32 tog vi bussen 00.58 låg jag i min säng. Nyduschad.. elle rjag kan inte kalla det där en dusch då jag skrubba sönder mig själv med en svamp som var hård som taggtrådar och jag skrubba tom mitt ansikte med mina naglar. SÅ äcklig kände man sig.

uft. jag orkar inte skriva mer. So vi alla fasll. vakna självklart av mina systrar...men sov om. vakna runt elva och då var sina å mamma hemma. sina är sjuk. käka frukost och nu ska jag äta mat snart...KUTTLE! Godaste gott.
Mamma gör dessutom klitcha - blli avundsjuka, bli!!

Aj min rygg. hejdå




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0