Hej alla

Hej hej!
Hade en riktigt stressig dag igår faktiskt... Vaknade av telefonen som ringde, det var en man från Scania som erbjöd mig en praktikplats. SÅ TYPISKT!
Hans fru var hon som hade frågat efter mig flera gånger till pappa, undrat hur det har gått å allt... nu ska han ha nåt stort projekt, där jag ska vara ansvarig för typ, all information!

Kort information om vad Du kan se som praktik möjlighet -
Vi skall gå igenom och uppdatera vår hemsida för Scania Networks.
Vi skall titta på hur vi skall informera våra marknadsbolag om oilka implementationer och systemförändringar.
Vi skall fudera på och förhoppningsvis komma fram till en ide om hur vi skall informera internt inom Scania Networks - vi har verksamhet huvudsakligen i Sverige, Holland och Belgien.

Hoppas Du får en bra dag

/ Ulf

Jah! Det första jag gjorde (efter att ha ringt både mamma å pappa) var att springa till skolan och prata med vår praktikansvarige och hoppats på att han skulle göra valet istället för mig. Han sa"du kanskekommer på det efter välkomstdrinken ikväll" haha så jävla go är han!
Men han sa, indirekt, att jag skulle välja Scania faktiskt. Men jag vet inte, jag vill ju lära mig mer om marknadsföring, PR varumärkerplattformar och allt det där roliga som den andra platsen erbjuder... men samtidigt så är Scania, Scania.
Praktiken på Scania verkar vara GRYMT tuff alltså, jag menar... vad i helvete betyder implementationer!?
Så, nu har jag två praktikplatser att fundera kring. För en månad sen var det det jag önskade mig mest, nu vill jag inget hellre än å veta exakt vad jag ska va på! Skjut mig!
I alla fall, kris kommunikation kursen är HUR BRA SOM HELST! jag var på min första föreläsning, och den gav inte sådär, as mycket. Det var snack om hur en bra ledare ska vara när det är kris. Och det har vi hört. typ fem gånger nu.
Men sen fick vi göra en krisövning! Vi skulle vara ByggAB något, vi skulle utse VD, säkerhetschef, finanschef, jurist, info.chef och allt sånt...jag blev befodrar till VD på en halvsekund - bara så att alla vet liksom. höhö
I alla fall. Vi bygger ett stort "sciense tower" i jkpg och byggnaden håller inte standard, släpper in kyla och en massa, hyresgästerna har börjat klaga och kräver att något händer. Hur ska vi lösa detta?
medans vi försöker lista ut det. Så kommer det ut i media att det handlar om byggfusk. då ska vi hantera det. Sen ska vi hantera våra något där vi får in mest pengar ifrån. Mitt i allt går en av våra arbetare ut i media och berättar att vi använt oss av polacker som jobbat svart...AAA och sååå höll det på i 1½ timma. Kändes som 15 min! Man svettades!
Och mitt i allt så skulle en journalist dyka upp och ställa en massa frågor "jag hänvisar till vår VD" sa alla självklart, och där stog jag liksom och skulle be om ursäkt och ge en massa löften.

Efter det var det bara att springa hem för och byta om till kläning, stätta upp håret och sminka sig. Blev inte alls som jag hade hoppats på! men men, kvällen var hur bra som helst. Trots att man fått veta att Fuat Deniz gått bort (lärarn från Örebro Uni.) Jag påstår inte att jag känner honom, på det viset. Han var med oss på gotland när vi var där i somras och föreläste för oss, sen så blir vi ingift släkt på långt håll. Men jag känner fortfarande inte honom personligen, jag evt att han är en av dom goaste man mött. Bara sådär, att kolla på honom så ser man hur go han är.. och framförallt, snäll!!
Å så ung! han har ju famillj och allt...
När sibar berätta detta till mig (hennes kusin är gift med hans syster) så höll jag tillbaks allt. Men nu när jag satte mig vid aftonbladet och såg artikeln, med hans bild, så kunde jag inte hålla tillbaks. alla som känner mig vet att jag inte är en gråtande människa... men bordet blev blött av tårar. Det är helt stört vad orättvist allt kan vara!

Var tvungen att skriva av mig lite. Tillbaks till det lite roligare, MKV middan igår. Under minglet fick alla tjejer en mutter och skulle springa runt bland pojkarna för å hitta en skruv som skulle passa in. Självklart så tog jag den minsta muttern och ingen hade "en liten" som jag gick runt och sa.
"Mange! HAr du en liten?" skrek jag ut med muttern i luften
"Haha! nej, liten har jag inte.. men jag vet som har en lite, testa med..." å så sa han ett namn. höhö
Knäppis.
Bordsplacringen var bra, synd att vi inte fick med nån lärare på bordet. Men Annika och Henke rädda mig faktiskt - härligt sällskap.
Sen var det taal. Sen så blev människorna kring mitt bort förbanande för att ja slängde kaviar fläcken på tallriken. Det räcker fan att jag ätit halva laxen som bara var rökt. allså, sådär.. helt rosa. Var grymt nöjd övert att jag kunnat svälja ner den!
Årets INFO:it utsågs, och det var mer än rätt att jonte fick den. Min företrädare - så nästa år är det min tur. höhö

Sen kom tomten! Å blev helt pirrig i magen, som man brukar bli, precis innan han dök upp. fast det var två av honom. Och dessutom hade dom glömt byxorna hemma haha
Fick en liten flaska Asti som dracks upp på balkongen.

Å sen var det dans ja. Och vad det var dans. Och knappast nån normal dans haha.. måste nog ha världens bästa grabbar i klassen ändå.
"vafan äre här för ring!? varför har vi en tom yta på dansgolvet!!! gör något åt saken zalga!!" nore, haha
Aaaa.. HAn gjorde något åt saken :p

sen var det dags för efterfest. Från store hotellet till gamla hlk tog det en timma för oss att komma (i bra skor och kläder tar det max, max, 15 min att gå)
AJ. VAD.ONT.DET.GJORDE.
Och inte gjorde strumbyxorna jobbet lättare! Dom rullade ner hela jävla tiden!
Vi kunde inte vara kvar på den efterfesten så länge eftersom grannen "thka vakna klockan THEX! jag hör er PRATA det räcker inte me å THÄNGA av THTEREON!" såååå vi gick till mig.
Eller, alla tjugo-trettio kom inte hem hem till mig, utan till källarn. Vägen dit var också rolig,, alla fortsatte att skratta åt sättet jag fick på. eller alla å alla, dom jag gick med.:p
Tillslut fick jag gå armkrock med både pär och henke,lagom lyxigt. Men så rulla mina strumpbyxor ner å jag lovar er att nästan kom ner till knäna.
"OJ DET RINNER" får jag själklart ut yr käften. Och vi skratta. Eller först blev dom rädda, men sen när jag kom på att det hette rulla så skratta vi.
Det fäörstya jag gjorde var att åka upp till femman, ta på mig mjukisbyxor och en fetingtröja (med kläningen fortf. på) och så tog jag med mig en chipspåse ner. och där satt vi å sjung å hade det mysigt...
Halv fem kände jag att det räckte och gick hem till mig.
Fem timmar senare ringer johan.
två timmar efter det ringer maria och säger att vi från valberedningen ska käka lunch på stan. var alltså, tvingen att tacka nej till gratis käk.

Jag vakna i alla fall runt tolv, för att jag var så jäkla hungrig. sen städa jag hela lägenheten och sen gick jag för å fika med samora och johan. det var första gången jag träffa dom på typ två veckor. eler samora var ju hemma hos mig i södertälje, men ändå.
Å nu sitter jag is kolan och är hungrittt. och förvirrad. och ledsen.

Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0