sista dagen på året

Det där med å sova bort halva dan. Jag, i den här familjen? Jag, med den stressande mamman? Jag, med de skrikande systrarna? Jag, med en pappa som längst sovit till typ 8?
Ha!
HA
Haha
Tjena
Jag vakna till liv,tidigare än någonsin. Och jag som hotade Idsala när hon sa att hon skulle väcka mig. Ska jag förresten ringa å väcka henne? För hos henne får man sova hur länge som helst!
Nu är jag sådär trött som man är innan man ska till skolan - så illa är det! Sina kom och väckte mig och sa att vi skulle äta frukost tillsammans "hållkäften och stick ut härifrån" men sen kom jag å tänka på att det ändå är sista frukosten och gick upp och såg mig själv sitta där som en liten tjurpuppa och skrika på varenda kotte som var klar med frukosten innan mig. Men så öppnar jag köksdörren och ser att det SNÖAR! IJAAAAAAAAA!!!
Kände mig som en liten unge på julaftonens morgon som sovit i tolv timmar efter det!


Alla bloggar verkar skriva nån årsresumé. Funderar på att också göra det faktiskt...får se om jag hinner och orkar. Eller om jag lyckas finta bort mamma från å komma in i mitt rum för å upptäcka att hennes dotter sitter vid datorn istället för å bädda sängen eller gömma den fula datorkartongen och plocka bort alla små grejer jag har överallt.

Nu ska jag sova, förlåt, bädda sängen.

Tjarå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0