Helgen

Kan lika gärna fortsätta nu när jag ändå är inloggad.
KOm ju hem i fredags vid midnatt, mamma och pappa mötte upp oss. Sen släppte vi av mimi och plockade upp sibar (de bor grannar). SIbar skulle sova över eftersom mamma skulle locka hennes hår tills hennes kusin bröllop som skulle vara dagen efter.
Väl hemma så var idsala där med mina andra två systrar.. vi satt ett tag och prata sen slockna jag och fabbe. Dagen efter var det som sagt bröllop. Det var ett riktigt fint bröllop faktiskt! Men efter midnatt hade jag och syrran krig med våra ögonlock alltså, det GICK verkligen inte att hålla sig vaken! (trots att jag däcka och sov i en hel timma på eftermiddagen, vilket jag aaldrig gör annars) Såå vi åkte hem.
Pappa i bilen, c:a 02.00: aaee, ni två tjejer har blivit för gamla. härdanefter är det era småsyskon som får följa med och ni två stannar hemma. Haha! SMåttingarna ville så gärna stanna kvar eftersom de aldrig annars får följa med.

Ajuste. Fick ett sms när jag var på gotland från expert. Min mobil går inte att laga, "fuktskadad". Jippi-diladidado liksom. (!!!!!!!!!!!!!!!!) Och fick dagen innan jag reste reda på att någon har brytit sig in i en av våra förråd nere i källarn och snott MIN TV!
Så jag ska, med de slantarna jag lyckats tjäna in denna sommar få ihop det till en laptop, en mobil, en fön, en epilator och en kaffebryggare. (!!!)



Anyway, låt oss fortsätta med idag. Vaknade kl. 12.30 vilket var tidigt enligt mig själv. SKulle ha sovit i ett par timmar till om det inte vore för min kissblåsas revulation.
Drog neråt mot stan med idsala och fabbe. Vi var bara inne på make up store två sekunder och på H&M i 2 minuter ändå lyckades vi vara hemifrån i mer än en timma.
Sen kom ilhääm till mig och här satt vi och prata lite (kriget med ögonlocken började redan då, så rolig är Ilham att umgås med :) )
Haha.

Vi begav oss mot stan ännu en gång men denna gång för en fika. Fick stå ut med irakiernas glädjeskrik i en hel timma innan man kunde sitta och prata utan att få utbrott. Men å andra sidan så slapp man någon av dem sittandes i kafeterian :)

Nu säger mina ögonlock till ordentligt. Jag hoppas på en 13 timmars sömn. Vad fint det skulle sitta. Ska bara lyssna på Apologize med Timbaland och One republic ännu en gång och drömma mig bort till Gotland en stund till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0