Redovisningen!!

Redovisningen gick över föväntan!!
Föörst så blev jag nervös faktiskt. Dels för att alla var såduktiga och så för att jag inte alls visste hur jag skulle redovisa det.
Men tiden gick och det var bara två grupper kvar att redovisa, min grupp och en till grupp på tre tjejer. En del var fyra, andra fem. Men vi var två!
Och jag skulle dessutom köra hela den 20 minuter långa redovisningen själv för att hon INT kunde svenska.
Oj. vad tjockt det blev.
Gick upp, börja köra hela redovisningen...inte alls nöjd, men jag varken stamma eller kom av mig. Men en sån lätt uppgift kan man göra tusen gånger bättre, tycker jag.
Sen skulle vi starta filmen, och jag skulle dämpa ner belysningen..då självkalrt trycker jag på fel och får ner de svarta gardinerna i föreläsningssalen - och det LÅTER när man gör det. Jag hoppade till och ett gapskratt spred ut sig i klassen.
Jag bjuder på den! haha
Sen kom läraren och skulle pilla på ljudet, då stänger hon av hela projektorn. Och den tar tid på sig att starta upp igen.
"Haaa.. vad tycker ni såhär länge då?" skrattar hon till
Vi fick ju slänga ur oss elaka och snälla kommentarer efter varje redovisning.
Mina kära klasskamrater tog det på allvar och börja kommentera på självaste redovisningen! Haha
- Du har en sån lugnande röst, Zalga. Man liksom, lugnar ner sig och sätter sig bekvämt och riktigt lyssnar på dig.
- aaa
- aaa, höll alla med.
Och det höjde ju lite grann. höhö

Men jäklar vad nöjda lärarna var. Och vet ni vad? Jag tänker ta till mig aaallt till mig själv. Visst hon hjälpte till och allt.. men hon h j ä l p t e till. Hon kom inte med egna idéer. Det var liksom hela idén som lärarna var nöjda med. Och det hon filma dög inte riktigt till. Nu är jag en sån här elak kärring. Men fan, låt det bli. Jag "blame:ar" inte henne liksom.. jag har öga för hur kameran ska vara, hur och när man kan zooma in och ut. Vad personen ska sitta, hur ljuset ska falla ner och allt. Dessutom har jag intervjutekniken (och det kan man tycka att hon också skulle ha haft eftersom hon läser journalistk i finland).

Nu har jag varit lagom elak. Det var ett tag sen jag fick vara elak faktiskt, har ett behov av det.

Men i alla fall. Något jag tänkte på precis efter redovisningen är att jag kan liksom den praktiska biten av media. Och som liksom har velat "städa" bort det från mig efter att ha läst det i gymnasiet. Jag vill liskom inte jobba med sånt, vill ha mer... kommer inte på ett bättre ord.. men typ "respektabelt" jobb. Det här med kontor, skriva..fixa och dona.
Nu vet jag att jag kan det här trots allt, och jag vet att jag skulle fixa ett sånt jobb. Men jag skulle inte välja det i första hand ändå. Kanske i tredje. Eller fjärde.
Äh. Nu babblar jag på om en massa skit igen.

Är grymt hungrig då jag inte hann käka någon mat pga TRAUMAT jag fick med ett eventuellt försvunnet arbete. Och jag har liksom hållit igång sen 8, till nu.
Det kanske också förklarar lite varför jag var så elak.

Hihi.

Hubo!

Kommentarer
Postat av: Little darling

så bra att det gick bra för dig xD:)

2007-10-16 @ 17:03:26
URL: http://littledarling.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0