Jönköpingsord

Det är kul att bo i Jönköping tycker jag. Det är så annorlunda från Södertälje så det inte finns!

Jag har suttit på en del möten här, med folk utanför skolan å så. Igår var ett exempel, då jag och projektgruppen åkte upp till Norrahammar (för er som inte är från Jönköping så är Norrahammar det stället Daniel från Idol kom ifrån) för att träffa våra "beställare" av projektarbetet. Och där kom det.
Ord som man annars aldrig hör i Södertälje.
"Jaa..målgruppen är ju folket som bor här i samhället och runtom på bygden..."
Hahahaha
Det är så kul så jag knappt kan hålla ansiktet när jag sitter på dessa möten. Man fnissar till lite, men inombords så gapar man av garv.


Ja! Så nu ska jag ta bussen upp till samhället för att interjuva lite folk däromkring, men även dem som bor runtom på bygden.
HAHAHAHAHA! Så charmigt!

Kommentarer
Postat av: Sara

:) Jättesnällt, men jag kan inte. Dömer match kl 17.00 så jag kan inte.. :( Men det hade varit kul!

2008-04-17 @ 13:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0