min nya roomie

När jag insåg att jag inte skulle få en lägenhet där jag ville så ringde jag VätterHem och bad om en lägenhet, för man vet att de alltid har en (eller tusen st) lediga lägenheter på Råslätt.

Jag fick två förslag på lägenheter, det ena var det redan som bodde i rummet bredvid och i den andra stod det "vakant"
Med andra ord, jag skulle få bo själv. Men när jag kom inför porten härnere imorse så ser jag mitt namn på namntavlan där och ser att någon annans namn stod brevid.
Jippi.

Vi kom in å lägenheten, och riktigt så...det bodde en annan där. En trevlig prick förvisso. En gift sådan också.
Hon var tvungen att springa iväg men kom hem för en lite stund sen.

Vi pratade lite för å lära känna varann lite sådär. Hon är 30, från Finland. Hon vill att jag ska säga åt henne när jag åker iväg nånstans så hon ska slippa oroa sig för mig.
Jag lämna min mamma i Södertälje men verkar ha fått en här också, på köpet!

Nej, men...hon verkar vara jättego.

Tjarå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0