lurad! spegel spegel!

HAHAHA
ni vet när man försöker lura någon som i sin tur lurar en tillbaks?
När vi var på Samoras fästmans överraskningsfest så berättade hans storebror om hans överraskningsfest.
De hade lurat honom att det skulle vara någon annans överraskningsfest så han var med och fixa allting och till slut överraska honom.
Han blev så överraskad att han ramla baklänges och kräktes.

Lite så har precis hänt med mig nu.
Inte så pass att jag ramla och kräktes.
Inte heller att det är någon som försökt att överraska mig.
Utan jag försökte lura någon som vände det till å lura mig istället!

Jag var och käka lunch (i en och en halvtimma satt vi och prata!!) och när jag kommer tillbaks till mtt bord så ser jag två missade samtal från Idsala.
Så jag ringer henne från min jobbtelefon.
Tar min tröja över luren och jag HÖR att någon svarar:
-Idsalas mobil
och då säger jag med en kärring röst (brist på annat å säga dårå):
- jaaa heej det här är från försäkringskassaaan
- Ja, hej?
Här trodde jag att de skulle börja skratta och fatta det var jag, hade inte förberett något å säga
- jaaa..jag ser här att du har en massa betalningar som du ligger efter med..
- jaha, hehe....okeej...aaa...mm....
Här springer tusen tankar förbi
Det låter som min syster, men ändå inte! Och hon skulle nog svara på det här viset om det var hon!
Sen säger hon:
Jaaa, vad vill du att jag ska göra åt det då?
Här lät hon som en riktig fornsvensk (eller, vad jag nu kan kalla det)
Och mina ögon spärras upp och mitt hjärta slår 270km/h
EEHH JAG HAR PRECIS LURAT EN SNÄLL LITEN TANT SOM BOR I EN LITEN HÅLA, TÄNK IFALL HON FÅR EN HJÄRTINFARKT?!
Så jag la på!!
Och tänkte: OH SHIT. KLart som fan att tanten ringer tillbaks!!
Men då tog jag min mobil och ringde idsala
Min syster svarar
jag tänker inte ens på att det är samma röst utan skriker
ehh ehhh vad det du som svara i idsalas telefon nyss?? va de? va de???
Hon ba, eeeh..vad snackar du om? idsala e på toa och jag svara precis på mobilen?
Så svarar jag, fortfarande helt uppspelt.
eehh ehh., jag tror jag precis lruat en gammal tant! hon kan få hjärtattack eller nåt??
vad snackar du om?svarar hon

och då berättar jag allt.
och då fabblar hon ut i garv och emellan skrattattackerna försöker hon berätta att det var hon................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0