shoppingdag i VERNA

hej hej!!
nu ar jag har igen!!
dagen idag har varit ratt so hemsk faktiskt..
vi gick upp redan vid halv atta, och da kan man tillagga att vi la oss ganska sa sent.
kaka frukost (jag missade chokladbullarna!!) och gick ivag till den bla kiosken som var guide bad oss, dagen innan. dar samlades namligen alla som skulle med till varna for att shoppa.
jag akte dit med en GRYM forskylning, som bara eskalerades till det varre under natten..nu hostar jag nagot so fruktansvart OCKSA.
Dessutom med en grymma PMS besvar.
Dessutom i SVART kllanning.
Svart klanning pa en sjuk zalga som ar kryddad med starka pms vagor..ingen bra kombination. bara den som hatar livet sa grymt javulskt mkt kan umgas med mig da!

vi slapptes i alla fall av i det SA KALLADE zigenarmarknaden.
eeh, inte en enda zigenare sa langt ogat kunde na. dessutom, inte en enda zigenarpryl!
varfor da kalla det for det@ det f;rstod jag inte riktigt..
det var typ tio ganger varre en torget i sodertalje. bara en massa ruttna grejor pa mkt mkt tranga gator.
jag tog tag i den daliga kartan som vi fatt av guiden och slapa med familjen till shoppinggatan, alltso till dom riktiga affarerna.
redan nu hade mitt temprament h;jts ngt otroligt.
det fortsta jag sag var mango.
jag blev lycklig
alldeles salig.
efter den dar marknaden liksom!!
hittade guuuuddoooomliga skor! jag svavade i skorhimlen.
EH. SJALVKLART SKA CHEFEN JAVLAS LITE T^ILL MED MIGH.
inte nog med svart klanning, opms besvar och forskulning pa semesterna.
skorna ska inte finnas i min storlek!

vandra vidare zalga. knip igen.
det finns andra butiker.
det finns.

ELLER INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!! inte ett enda piss affar fanns det.
allting var fult som in i helvette och det enda som ens kunde ga att TITTA pa var i samma prisklass som i sverige...tro faan att jag da koper det i sverige!!
dessutom, ska jag fraga alla butiksarbetare om ALLT eftersom jag TYDLIGEN ska vara den enda som snackar engelska i familjen (vilket INTE stammer)
sen ska jag kolla pa allas grejer dom hittat.
zalga titta pa det
zalga ar det har fint
zalga passar det har mig
zalga kan jag kopa det har till min kompis
zalga kan du komma in i butiken
zalga vad ar klockan
zalga ta kort har
zalga filma det har
zalga lagg dig pa golvet sa vi kan torka av skorna pa dig.

haha.
okej, iinte riiiiiiktigt sa. MEN DET KANDES JUST DA!!
(pms djavulen har inte riktigt lamnat annu/)
sen sa ska zalga lista ut hur \vi ska hitta till m;tesplatsen och dessutom se till att det finns tidsmarginal for en lunch.
och medans zalga stor och haller i kartan so kommer alla svin fram och vill vaxla pengar med mig.
dom fortsar sjalvklart inte vad NO THANKS betyder
aven om man skriker pa dom.
tro mig, jag skrek.

och deeessutom sa ska ngon familjemedlem leka allan ballan och tro att den vet vart vi ska traffas. att den vagen jag sager att det ar, ar fel.
vilket sjalvklart inte var fallet.
klart som fan att jag lyckades hiutta motesplatsen och mata min familj.
mcdonalds f;rvisso.
men vafan!
for ovgrit, maten var det enda som var billigt.
vi kopte inte ett piss.
eller jo..det fanns klader som var billigare an sveriges. de klader som det gick att titta pa vill saga.
som adidas trojorna, som annars ligger pa 900 kr klass (minst) i sverige lag pa fyra hundra har!
nej, men..SJALVKLART>
inga cp storlekar var kvar.

vi kopte tre big max co, en happy meal. jag och fabbe var inte sa hungriga sa vi tog bara pommes med lask.
kalaset gick pa 150 kronor.
rena skamtet!! aven jag kaka pa donken (som jag annars aaavskyr) for det priset!!
efter den sk shoppingen sa akte vi till en supermarket.
och DAAAR kopte vi grejor kan jag lova.
en absolut, tva liter (det kanske aven var storre..kan hann inte kolla av min stora gladjechock och den var MKT storre en de vanliga flaskorna) kostade.
Hall i er.
150 kr!!!!
vi kopte tre st. sen tog dom slut. jakla skit.
sen kopte en mindre flaska i paronsmak.
en smirrnofff flaska.
en bacardi.
en bag in box.
lite rose
och det ar allt jag kommer ihag.
en flaska vin lag pa mer en jag betalar for en flaska MER pa waynes i sodertalje.
sa pass, sa pass.

jag ska forsoka ta mig till ett till supoermarket. men helst vill jag inte till verna igen (fforutom nar vi flyger hem dara)
kom hem. tog en iskalldusch.
det var namligen TRETTIONIO grader.
och jag lovar att jag samma febergrad i kroppen med.
genomsvettig. tr;tt.irriterad.sjalvmordsbenagen hoppade jag in i duschen, medans de andra gick ner til pooilerna.
jag ville lasa min bok.
har bara ett par sidor kvar..som jag sparar!! vill inte lasa uuuut.
har som tur annu en bok, sista boken, kvar!!

innan ja kom ner till lobbyn sa satt jag, paronen och de tva aldsta systrarna i paronens rum och at pa sant som vi kopte pa supermarket.
innan, da jag satt ensam i vart rum och laste sa kom yngstingen in och fraga om datakortet.
- ska du och pappa ner@
- nje, jag ska ner ensam... har lite grejer att ordna.
HAHAHA
nioaringen har lite grejer att ordna!!!
jag lat henne ga.
en timma senare kommer jag ner.
ser den enda brunhariga ungen bland datorerna.
men denna unge satt och spela ett sant avancerat spel.
sant som tar upp hela dataskarmen.
hon hade horlurar pa sig.
och en klubba.

jag garvade sa javla hogt nar jag sag henne alltso.
VAFAAAAANN!!
hahahahahhahaha
hon har blivit en SAN!
dessutom ar det hon som hjalper oss med alla tekniska grejer.
fyfaaan assa.
hahahhaha

hela familjen ar ute pa den trakigaste kvallpromenaden ever (aaa, den ar till och med trakigare an OBSrundan aka bantningsrundan aka lammkottsrundan)
ajuste! i supermarket hittade jag olflaskor i tre liters storlek.

jag tror jag ska upp till mitt rum och snuva och lasa min bok.
och tycka
JAVLIGT
SYND
OM
MIG
SJALV.
fan heller om jag inte ar frisk imorgon.

om jag hade kunnat sa hade jag donerat dagens vader till er, utan tvekan.
jag lovar.
jag saknar sveriges goda mat.
saknar sveriges resturangpersonal som har servicekansla
for det har dom NOLL av har.
jag saknar alla som jag umgas med.
saknar jkpg och hatar mig sjalv for att jag inte ar med pa insparksveckan!
det gor ont att lasa om allas langtan pa facebook.

nej nu ska jag upp till rummet.
ha det sa bra allihop! och halsa alla fran oss,okej_

Massa karlek
Zalga

Kommentarer
Postat av: Frans

shit! du har verkligen inget liv? du bloggar till och med när du är på semester? semester är till för att koppla av, att göra saker man inte gör hemma...



när ska du bjuda över mig till linköping eller vart fan du är... jag vill festa med dina studentvänner...

2008-08-16 @ 18:53:46
URL: http://notalljokesarefunny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0