alla hjärtans dag

Vet ni vad som hände idag?
Jag hade precis skrivit klart det senaste inlägget, knappt hunnit publicera det innan jag ser att chefen börjat packa ihop sn väska för å gå iväg på ett möte. YEI! Haha!
Hur stor var chansen liksom? Höhö

Tog den långa promenaden till pendeln idag. A jo juste! Jag har ju inte berättat om genvägen!
I måndags så gick jag och en arbetskamrat (den roligaste på kontoret) ut tillsammans, jag´frågade henne vart hon bodde för å veta om vi kunde ta sällskap en bit, alltså, jag skulle bara kolla åt vilket håll hon skulle.
"Jag bor i närheten av skrapan"
Perfekt, tänkte jag eftersom skrapan ligger intill stationen. Å så började jag gå mot vänster "Men skulle inte du till pendeln?"
"Jo?"
"Varför tar du då den vägen?"
"Säg inte att det finns en smartare väg? Jag har alltid tänkt att undersöka saken men finner det viktigare att hinna med ett tidigare tog istället för å gå vilse i läskiga söder"
"Häng med nu så ska du få se..."

Alltså, HAHAHAHA...jag borde verkligen inte berätta det här. Men alltså, hahaha. Fattar ni hur näära det är? Och tanken av att jag till och med tagit tunnelbanan, hahahahahaha.
Tog stationen ligger bara på gatan bredvid! Och här gick jag genom hornsgatan, uppför hela götgata-backen och igenom medborgarplatsen för å sen gå upp den raka streckan till station.
A de e tragiskt och minst sagt PINSAMT!

I alla fall, träffade min granne på tågstationen så vi tog sällskap hem. Vi pratade mest gamla minnen men också syrianska - assyriska (han spelar för syrianska och jag hejar på assyriska) så det var lite kuligt att prata om poängavdragen. Sedan drev vi lite med Sibar och Ilham,höhö.

När jag kom hem så såg jag att vi tydligen firade alla hjärtans dag ordentligt här hemma. Pappa hade köpt en ros åt oss alla, och dessutom hade pappa köpt två stressbollar till mamma med texten "Ditt hjärta, mitt ansvar" på. Minst sagt gulligt med tanke på vilken stressoman hon är. Fabbe fick också en? Jag fråga honom varför just hon fick och inte jag, hans första unge och tillvisso, favoritungen "äh, hon var den enda hemma"
höhö
Sedan var det lite fika som gällde. Påväg hem köpte jag och fabbe en ask med gelatinhjärtan och choklad, 59 jävla spänn? En sån ask som man köper för typ en tjuga på ICA, men vi var för lata för å leta efter dem.
Bet oss tillbaks i arslet.
Väl hemma så hade sina plockat fram min rosa champagneflaska, med två glasbrevid, min rosa nalle, en skål med chips, en skål med nötter (självklart) vasen med alla rosor i, nallen som pappa fått och ställt allt de hör på bordet i vardagsrummet till pappa.
Hon var väl bäst, jag fick en kort där det stog (om man översätter till rätt grammatik)
Hej Zalga, jag har sagt det föruto. Du är min bästa syster. Ps Glad alla hjärtans dag.

Med dem fina orden avslutar jag med en förhoppning om att ni har haft en fin dag. Hej hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0