Avundsjuk för solens skull

Jag är en fattig bonde som tuggar mitt snus!
Härlig musiktext, härligt!

Jag tittat ut från vårt kontor, genom å vrida stolen... kollar ut på korridoren och blir så jävla avundsjuk. Varför har inte vi solen skinande genom fönstren? Varför har chefen kontoret med sämst ljus? Vi har ett hus exakt mittemot. Ibland ser jag till och med grannarna, vi kan stirra på varann, så nära är huset. Jag ser att solen skiner på det huset. Men inte här inte, inte i våra fönster.

Men det värsta...ååååhååhå, det här är så jobbigt att berätta! När jag går till köket så ser jag att dem som har det allra allra bästa rummet (bäst utsikt och det är som att solen nere, exakt på hornsgatan 52, utanför deras fösnter) nej, men då har de dragit ner dem stora vita persinnerna!
Det gäller att ha rätt attityd mot solen.

Mitt tredje, fjärde? inlägg för förmiddagen...aa, det är tragiskt, 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0