Kungen är arg!!

Idag gick jag ifrån lite extra tidigt från jobbet, solen lockade för mycket och dessutom kunde jag jobba hemifrån med en uppgift. Så jag tog tillfället i akt och tog en extra promenad, gick ner till slussen, genom gamla stan för å komma till t centralen (som jag hatar så)

Precis då jag gått igenom gamla stan och skulle gå över gatan så höör jag hur en bil, tutar jättehögt i kurvan mot gatan jag stod på (jag skulle gå över övergåntsstället). In mot min gata kommer en Volvo "think outside the box" rusande, och gissa vem det var som satt i den om inte... K U N G E N!?
Strax efter honom åkte en svart merca. Det var säkert hans vakter eller nåt.
Hans färg på bilen var snygg i alla fall och det var kul att få se sin kung för allra första gången :)

Har ni läst förresten att kungen och drottningen ska fira nationaldagen i Södertälje? Hur roligt är inte det?
Men det känns som att de kommer hit bara för att man målat upp Södertälje som ett hemskt ställe att bo på. Att allt ungdomarna gör om dagarna är att kasta stenar på bussar, istället för att jobba eller plugga. Och så är det inte.
Visst, jag ska inte stå och skydda dessa få idioter till ungdomar som gjort det de gjort...men att få hela Södertälje att framstå på det viset?

Äh, det här kan man hålla på å prata om i evigheter. Nu är det mest sömn som lockar.

Sov så gott kärisar :)

Ett personligt meddelande till Jessie:
"aaa.. jag har en kärring  som kommer förbi då å då" HAHAHAHAHAHA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0