lunchen

Idag lunchade jag med hon kvinnan som samarbetar med chefen. Hon försöker sno mig, jag lovar. Hon kom  in på kontoret runt elva och fråga om jag ville med på ett möte.
Och jag som är en hungrig student hoppa självklart på.
Sen drog hon med mig på lunch.
Och vi pratade om? Jo, självklart. Mitt ursprung. Språket. Religionen. Kulturkrocken. Föräldrarna. Traditionen. And so on and so on.
Jag förstår nyfikenheten, det gör jag.
Det jobbiga är att, när vi satt där och diskuterade som kom jag fram till att jag kommer att ha den här diskussionen med varje kotte jag träffar på. Tror helt ärligt det.

Men det allra roligaste är väl att hon jämför min situation med hennes, som har en mor som var från tyskland som inte ens uppfostra henne med tyska språket, kulturen, traditionen eller något, utan 100% "svensk uppfostran"
Kan man säga så? Svensk uppfostran...
Hon kände att hon var annorlunda från "svenskarna", att hon var med "europeisk"....jaaa. Haha

I alla fall. Det var roligt.

Chefen tror tydligen att jag kan grejer om hemsidor? Jag ska fixa länkar? Öh, whut?! Jag kan inget sånt? Och jag är 110% säker på att jag inte ljugit om att jag kunnat göra hemsidor?
Hemsidor är lika omöjligt som matte! SÅ PASS!
Oj oj oj, det funkar verkligen inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0