män som hatar kvinnor

Jag hade en super-eftermiddag på jobbet igår. Skönt att få avsluta veckan på det vister, tillskillnad från förra veckan.
Läste intisivt på tåget hela vägen hem. Kom, käka, dissa en fika å satte mig för å läsa...vad kan klockan ha varit då? 7?8?
I alla fall. Jag läste och läste och läste och läste.... tog en pause vid elva. Mina ögon var omöjliga att öppna! Men det var precis i slutet av boken och det var då man fick svar på allt. Jag upptäckte att jag satt med en öppen mun och chockat ansikte i typ tio minuter när allt avslöjades...och till slut grät jag. Jag lovar. Av boken, av gläjde.

Till slut kunde jag inte hålla upp ögonen så jag somna. Direkt eftet frukosten läste jag ut dem 70-80 sidorna som var kvar.

Jag vill så gärna att den ska filmatiseras! Miljön verkar vara hur fin som helst. Och att stockholm scenerna utspelas på både götgatan, som jag passerar gåendes varje dag, och hornsgatan, där själva praktiken är, gjorde hela grejen.
Fast det var ju lite lögn.
Tidningsredaktionen var ju på götgatan och hade kontoret ovanför greenpeace' kontor, med stora fönster. Men i verkligheten är det greenpeace som har stora vägg-fönster och inte våningen över. Men visst vore det häftigt om det fanns en tidningsredaktion där uppe?

Nu känner jag mig grymt rastlös och har gjort det hela eftermiddagen. Men sen så kom jag på att syrran fick Snabba Cash av Jens Lapidus! Den ska nog läsas!
Men kriminalroman är inte riktigt min grej...jag vet att män som hatar kvnnor är det men det visste jag faktiskt inte, då jag började läsa den:p
Känns som att jag vill läsa någon annan genre innan jag fortsätter med ännu en kriminalroman.

Ikväll är det norsborg som gäller, om jag inte ångrar mig och stannar ensam hemma hela kvällen.

hej hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0