kärlek + oz-tralien

Jag har kärat ner mig i en bloggare. En man som är några år äldre än mig, har en sambo och barn. Åh.
Han kan skriva.

Dessutom har jag kärat ner mig i Australien på riktigt nu. Känns som om landet förföljer mig. Tjejen jag hyr lägenheten av har varit i Australien. Bloggaren som jag kärat ner mig i är svensk men bott i Australien i ett par år nu. Och så massa andra smågrejer om landet som förföjer mig.

Jag. Ska. Dit.

Antingen redan om ett år, eller så åker jag dit lite senare i livet och då behöver jag förstås inte plugga. Om jag åker dit om ett år så ska jag dit för å läsa - men också för annat.

Fatta jag att jag söker för min "utomlandstermin" om två månader bara? Såhär ser min fortsatta utbildning ut.

Vårterminen-07
* Knappt en vecka i Jönköping
* Tre månader i en kommunikationsbyrå på Söder, Sthlm
* Två månaders projektarbete i Jönköping (komma med en ny marknadsplan för en skola som marknadsföra  sig med en ny image m.m)
* Tre månaders sommarlov (förhoppningsvis så sommarjobbar jag i Scania networks)

Höstterminen-07 (also known as the ångest-slashmywrist-termin)

* 10 p metodkurs
* (om jag överlever metodkursen) C-uppsats skrivning

Vårterminen-08

Bara Gud vet vart jag är då. Förhoppningsvis i ett annat land. I mina drömmar kommer jag i alla fall vara i Australien

Juni-08

Ja, då tar jag examen kära barn. Färdigbakad. Utexeminerad. Kommunikationsvetare. Mitt liv är över. Mitt liv börjar.




För tio minuter sen skrev jag in www.blogg.se i adressfältet, utan å veta vad jag egentligen ville skriva. Knappar in "Skapa nytt inlägg" - om det nu står så på riktigt.
Och så låter jag fingrarna få arbeta.

Nu ska jag stalka min nya kärlek. Men Patrik, tro inte nånstans att jag slutat stalka dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0