den här veckan

Hej!

Hoppas att alla haft en fin helg? Det har jag i alla fall.
I lördags var det som sagt bröllop. Hur FINT som helst. Bruden var helt änglalik vacker, blev helt rörd när jag såg henne.
Hon var då självklart ingen syrian.

Festen var tiptop (höhö) men riktigt riktigt varmt i lokalen. (Å NU kopplar jag varför jag har ont i halsen...vi sprang ut i "kylan" när vi var helsvettiga.)
Mitt hår förstördes innan vi ens kom in i kyrkan. Mamma hade hjälpt mig att tuva upp håret så det inte bara skulle se så platt ut.
Och mamma tuva på.
Jag fick tårar, så ont gjorde det.
Sen locka jag till den.

Det var rakt när vi satt i kyrkan. Förstår inte hur den fighta igenom den sprayen alltså.
A aa..trevligt att läsa om mitt hår va? Haha

Ritkigt fint bröllop faktiskt. Me like.
Igår sov jag till tolv. Jag blev väckt. Lite jobbigt faktiskt. Ville sova mera mera.
Nån timma senare kom typ alla hem till oss (som vanligt, frälsningsarmén) och vi (jag, fabbe, sibar och idsala) åkte iväg till Gina och satt där bara. Och lekte lite med Bambi. Hihi. Sötaste pluttigaste.

Det var en perfekt biokväll igår. Så vi åkte upp till Heron City (och träffa på typ, hela världens syrianer...söndagar på heron = syrianland) och vi kollade på Sex and the city.
Jo, man träffar väl på folk som man känner på heron...man reagerade lite när vi sa att vi skulle kolla på den filmen.
- Men har du inte sett den ännu?

Nä, det har jag inte. Och jag har väl inte velat se den heller? Men orkade helt enkelt inte försöka övertala någon till någon annan film.
Men den var bra faktiskt, härligt att slippa använda hjärnan.
Och sen det där med att män har suttit och gråtit till den här filmen? What?
Den var sorlig vid vissa scener. Det var den! Men det var mer sånt som vi tjejer känner igen bland oss, tjejkompisar. Så som när Charlotte skydda Carrie, det var en gryp scen. Ne, men jäklar vad grym scen!!
Och filmen var faktiskt rolig. Skratta massvis! Och vid ett tillfälle kunde jag inte ens andas av all garv.
Härlig söndagskväll.

Men nackdelen är väl att jag la mig en sisådär tre timmar senare än vad jag brukar göra. Så jag var väl inte den piggaste människan på jorden när klockan ringde vid tio i sju.
Frös gjorde jag också.
Så idag sitter jag med den tjockaste koftan som finns i vårt hem. Och dessutom tog jag skinnjackan.
Skinnjacka i juli-månad. Jo men är det Sverige så är det!
Härliga Sverige.

Men snart lämnar jag Sverige. Imorgon rättare sagt!
Holland. Tjoho. Aldrig vart där innan, ska bli spännande.
Speciellt när man reser ensam. Lite rädd och orolig är jag faktiskt.
Jag ska byta tåg två gånger mellan flygplatsen och mitt hotell.
Inga biljetter bokade, får köpa dem där. Ensam alltså.
Sen ska jag ta mig till kontoret dagen efter också. Sheisse.
Taxi.
Men innan dess så är det ju hotellfrukost, och det är väl det jag längtar till mest. Hehe.

Ne men det går nog bra.
Ganska så lugn dag idag. Ska mest fixa det allra sista inför resan, skriva ut biljetter å sådär sådär.
Kanske ett låtsastestemente också.
Måste ha någon som ska ta över mina csn-lån. HAHA.

Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0