hon är n i o år gammal

Eeeh. Ena dagen är min lillasyster verkligen LITEN. Andra gånger inte så liten.

Ni vet att femman kör regnbågsveckan nu? De har gjort reklam för det typ tusen gånger, å det har till och med jag hunnit se som inte ens kollar på TV (knappt)
Min syster har då tjatat och lägntat till regnbågsveckan och..."till den nya kanal fem" som hon säger det. A hon har ingen aning om vad det innebär egentligen.

I måndags sprang hon i mitt rum och titta på mig med hennes stora entusiastiska ögon och nästan skriker av glädje:

-ZALGA!!! Nu har regnbågsfemman börjaaat!!!!!! Kan du gå in på tv.nu om se när dom ska visa den första filmen om regnbågar!!!??!?!?!!!

Jag tror jag aldrig sett min syster så glad.

Liten va?

Igår efter jobbet så blev jag så depriemerad över att sommaren snart är slut och att alla har legat och stekt på stranden medans jag har jobbat, så jag shoppade lite kläder inför kvällen.
Kom hem och började fixa mig. De enda som var hemma var mina två yngsta sytsrar, mina bästa kritiker när det kommer till kläder.
Så jag går in till vardagsrummet, där dem sittert och frågar om det ser bra ut.
De godkände mina kläder så jag gick därifrån, men min yngsta syster (hon som älskar den nya regnbågs-femman)springer efter mig och säger.

- Zalga!
Hon sträcker fram fingret mot mig.
- Om inte du skaffar dig en kille ikväll så vet jag inte vad jag ska ta mig till, förstår du det?


Har det gått för långt, eller har det gått för långt?

Kommentarer
Postat av: Sara

haha, det där tyckte jag va skoj! :)

2008-07-28 @ 00:43:58
URL: http://www.nogg.se/saaraa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0