pappa!

Igår var jag och åt ensam hos pappa.
Men han höll mig sällskap under lunchen.
Jag sa att deras mat inte var god. Han skyllde på vikarierna.

Jag frågade honom om han inte hade bättre för sig än å sitta och hålla mig sällskap,
som aatt...tjaa låt oss säga, jobba?
Han sa att det var lugnt.

När jag stod i den långa långa kön. Fortfarande ensam. Eller ja, jag hade inget sällskap men det var fullt med folk där.
Så stog han med en arbetskamrat och peka på mig.
Hej hej, vinkade jag och skämdes.

När jag kom hem berätta fick jag höra av min syster att han hade sagt att det var hans dotter.
Oj vad tjusig hon är! Hade hon svarat (kollegan)
Hon liknar mig va? Han pappa svarat
Det gör hon verkligen inte, hon är mycket finare än dig.

Jag gillar den där kvinnan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0