sommarplågor

Guten morgen!

Har precis käkat klart min frukost. Brukar göra det här på jobbet...äta frukost alltså. Men om 35 minuter är det redan dags för fika.
Vi ska få chocolate chip cookies! Hembakade! Yammi!

Jag lyssnar ju på radio varje morgon och varje sommar är det ju en eller två låtar som man verkligen inte tål. Nu råka jag AVSKY en låt som typ, hela världen älskar.
Jason Mraz - Im yours.
Den var bra de två första veckorna, men nu SPYR jag. Seriöst, varje jäkla kanal.
Jag byter självklart så fort den spelas. Gjorde det nyss, lyssnade på Per Gessle istället och njöt.

I  åttan - nian så jobbade jag på ett fik på vasastan hela sommaren, jobbade även lite då å då under helger å så. Men två sommrar irad så jobbade jag och Sibar ihjäl oss, typ. På fiket spelades radio på dagarna. Och lyssnar man på samma kanal en hel dag så hör man också vissa låtar typ tio gånger. (Man kan ju inte hålla på å byta kanal när det finns gäster...det fick vi absolut inte göra. Inte ändra på volymen heller)
Men vf...minns ni Busta rhymes och Mariah Careys låt? Baby, if you give it to be I give it to you. You know what a want, you know I got it. A något sånt.
Eh. Det var inte bara en sommarplåga utan också en sån låt som får en att ta den närmsta kniv, slasha sin armled, ta starka ,inte receptfria tabletter och hoppa från elfte våningen (eller förrsten, ta typ tredje våningen.. man kanske inte dör på sekunden utan får ligga och liiida som in i h.)

Men eftersom jag inte vill dö så sket jag fullständigt i vad vi fick och inte fick göra. A, jag ställde mig upp på en pall och stängde av radion.
Bajslåt.

Nu är det bara 20 minuter till fikat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0