vädergudarna har något emot mig

Älska regn...ibland.

Jag har lite otur med vädret.
Iförrigår var det ju fint väder hela dagen, eller hur? Tjejerna var ju till och med på stranden och brände sig!
Jag slutar. Jag går ut från vårt iskalla kontor i ett kockhett Södertälje. Herregud, det är ju verkligen varmt, tänker jag.
Ne, men tror ni inte att det kommer en regnskur innan jag ens kommit fram till Scanias huvudkontor?
Självklart!
Sen hade jag motvind också, så jag kunde ju inte ens titta upp och gå.

Men solen sken igenom i alla fall.
Oh well.

Igår. Fint väder hela dagen. Jag fick samma chock när vi gick ut på en lunchpromenad runt Scaniasjön - det är ju dubbelt så varmare utomhus än inomhus!
Det var lite ångestframkallande, för solen stekte en ändå.
Gick upp på kontoret igen och försökte få tiden att gå så fort som möjligt - vill ju ut i solen!
Vid kvart över fyra (en halvtimma innan jag slutar) så träder stoora svarta moln över Södertälje.

Aha..aa, ok...?

Idag. Vaknar upp och ser att vädret är sisådär. Ignonerar och tar på mig sandaler. Fönar luggen, och den blir snyggare än någonsin.
Går ut och når den nedre delen av badparken, går under träden. Plötsligt HÖR jag något...
Aha, oj...en cykel bakom mig!
Nej, men det var ju självklart regndroppar mot trädkronan. Stoora regndroppar.
Jag HÖRDE dem innan jag kände dem.

Tänkte skydda luggen, gjorde det också ett tag. Med en påse alltså.
Men äh, tänkte jag..det kommer säkert att spöregna hela vägen till kontoret, lika bra att bli genomvåt. Dessutom skulle ju de flesta bli blöta!
Tror ni inte att det regna i tio minuter max? Och att alla på jobbet, på något sett lyckades missa aatt den ens regna?
Så nu är jag den enda som går runt med en frilla som lever sitt eget liv - milt uttryckt!!

OH WELL.

Annars då? Nee, jag ska bara resa till Holland om mindre än två veckor, får allt betalt av jobbet. Två veckor efter det så reser jag till Bulgarien också. Riktigt snygga hotell på både. Hotellfrukost...mmm.

Nej nej, men det är ju vardagsmat för mig.

Kommentarer
Postat av: Faris

Va ska du göra i Holland?

2008-07-11 @ 14:48:06
URL: http://farahtycker.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0