den soliga helgen

MIn helg har varit superhärlig och det mesta har väl med vädret att göra! Klart att det har.
I fredags efter jobbet så åkte jag, Ilham och Sibar in till stan och satte oss på ett nytt ställe på Söder som heter OjOjOj. Rekomenderas!
Trots en perfekt kväll så avslutade vi det ganska så tidigt, var hemma redan strax efter ett. Var himla trött. Jag sov till och med hela vägen hem hihi

Dagen efter så var det sagt att vi skulle till stranden. Men eftersom jag har välrdens jobbigaste syskon som alltid använder alla mina grejer och lämnar aldrig tillbaks dem där de ska vara, så hittade jag inte min bikini.
Så det var bara att låta dem åka utan mig! Jag har lidit i en hel vecka och när det väl var helg så fick jag inte åka iväg till stranden.
SNOPET eller vadå!?!
Men jag hade ändå en skön dag på balkongen med en bra bok. Framåt eftermiddagen så kom Idsala till mig och har mage att skälla ut mig för att jag inte ringer henne och säger att jag är hemma så att hon ska kunna hem till mig (frälsningsarmén)
Och varför jag undrar hur hon kan ha mage till att skälla ut mig är för att det visa sig att bikinijäveln var hemma hos henne och varit där enda sedan vi var på Were the action is!! (Frälsningsarmén, still)

Jag försökte kicka ut henne så att jag skulle kunna gå in å duscha och börja fixa mig inför bröllopet, men hon vägrade (frälsningsarmén)
Till slut knuffa jag ut henne från balkongen (jag bor på nionde våningen) och gick in för å duscha.
Sen var det lite sminka sig, fixa sig, håret sådär.
Och plötsligt hitta hon upp till min dörr igen.
H e r r e g u d!
Att det ska vara så svårt att förstå.

Ja, till slut lämna jag henne där hos mig och åkte iväg till bröllopet och ryktet säger att hon var kvar enda tills efter midnatt. (Frälsningsarmén)
Bröllopet var helt Ok. Aboud Zazi var grym (en assyrisk artist). Brudparet var fint. Mycket dans. Mycket värme. Men jag hade en klänning gjord på organiskt bomull, så jag svettades inte lilka mycket som dem andra. Ha!
Det var ett ganska så ovanligt bröllop, en brud som svimmar innan vigseln, en första dans som dansades ensam and so on, and so on.
Men det var inte så dramatiskt som det låter;)

Söndagen i alla fall! Bara att hoppa upp tidigt igen för att åka iväg till stranden.
Mm..vad mysigt det var.
Satt och läste min bok så nu har jag brännt mitt hårbotten och panna och näsan. Ganska så smart.
Sen börja det regna lite. Men vi vägra lämna så alla packa ner sina väskor och grejor under vår parasoll.
Typ 15 minuter all regn så kommer jag på att min bok inte är skyddad, blöt tar jag den och sätter mig på alla grejer under parasollen för att läsa. Höhö

Sen blev det stekhett igen.
Framåt sju åkte vi hem, duscha och gick först ner till Max. Men det var en fruktansvärd kö så vi åkte till Ica maxi, handla lite blommor och choklad och åkte sen ner till Kebab House (har faktiskt aldrig ätit där i nykterttillstånd) för att käka, men det hade stängt så vi åkte tillbaks till Max.
Kön var inte lång, men lik förbannat tog det äckligt lång tid för att det var en SLÖ snigel som stod i kassan. Djiiiisss.
Gott och j ä k l i g t mättande.
Sen åkte vi till brunnsäng där vi firade Besmin.

Sen kom jag hem och däcka på sekunden. Typ.
Sov med öppet fönser.

Nu sitter jag på jobbet och orkar verkligen inte att göra något.
Måste fixa mitt resedokument nu. Men orkar intäää.

AFF MATCH IKVÄLL!!!!
Jag har varit hemma hela sommaren men bara hunnit med en endaste match!
Typiskt min tur.

Men ikväll så.

Hej(a) hej(a)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0