kärringar

När man kommer till en ny arbetsplats som praktikant eller sommarjobbare så brukar man få stå ut med en massa skitgöra.

När jag praktiserade i vintras så gjorde jag min praktik på en kommunikationsbyrå där min handledares byrå var ett en-mannaföretag. Han satt som i ett nätverk med en massa enmanna-företagare, men han var ändå chefen över dem med. Inte att han hade rätt att bestämma över dem eller så... men a, i alla fall.
Kvinnorna på byrån hade som vanligt PMS, som alla andra kvinnor. Ena dagen var de glada som lärkor andra kunde de vara raka motsatsen.
En dag gick jag in i köket för att värma upp min mat, i köket satt det redan två kvinnor. Den ena av dem hade jag jobbat med innan (även bloggat om hur mkt skitgöra hon fick mig att göra, trots at thon inte var min handlderare...men samtidigt så jobbade vi ihop runt det projektet. Så det var bara att knipa!) den andra hade pms under alla mina tre månader där. Eller så var hon bara grymt otrevlig.
Såhär gick deras diskussion till så fort jag kom in:

- Nää, men jag förstår mig verkligen inte på gymnasieeleverna som ringer in och frågar efter praktik. Men vad tänker de me, va? Läser de inte min hemsida innan och läser att jag är den enda som jobbar i företaget? Vadå, tror de att de lär sig något av å hänga runt med mig om dagarna...jag har väl inte tid med såna!
Ne jag förstår verkligen inte hur de tänker. De skickar väl bara in Cvn eller irnger enbart för att vi sitter där vi sitter.
Medans den ena snacka så nickade "aaa:de" och "mmm:ade" den andra.

Jag kände mig jättevälkommen där!

Medans min chef, han gav mig riktiga uppgifter. Jag skulle göra riktiga grejer som skulle publiceras och användas.

Här är det samma sak. Min handledare är grymt bra. Cheferna är to die for (ok, det lät väldigt mycket 14) och självklart så är alla cheferna män.
Men så finns det ett par kvinnor som reagerar lite....sådär.
"Aha, två månader för att göra om intranätet...men Gud...tar det två månader?" Medans männen var mer glada, positiva och hjälpsamma.

Nyss kom det en av kvinnorna ner hit och gav mig världens skitjobb. Alla här vet att jag är vilsen när det kommer till systemen de jobbar med, alla vet att jag läser något helt annat än vad de gör.
Ändå kommer hon med en "User guide" till ett av deras system...jag ska skriva om den!!
Och dessutom ska jag skriva en hel "User guide" - "from stratch" till ett annat system.

Ja, det här gör ju inte att jag gillar kvinnor mer. Kärringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0