Bölleee

Guten morgen! Det är regnigt ute, men vad gör det när jag är i Jönköping om två dagar?:D
Jag sitter på praktiken just nu, vet inte riktigt varför eftersom chefen är bortrest den här veckan. Men jag tänkte kolla om det är någon annan på kontoret som har några uppgifter åt mig, annars så ska jag hemåt och plugga.

Ja! Vad har hänt då. Igår var vi på en snabb och grymt tråkig fika och sen åkte jag och syrran till sibar där alla var typ. Mina mostrar hade gjort enligt tradition, bröd med pengar i.
Ja, precis.
Enligt tradition, precis innan fastan, så bakar någon i släkten bröd och delar ut till alla. Varje familjemedlem ska ha varsitt bröd. Den äldsta i familjen stoppar bara in handen i påsen och säger "den här är till xxx, den här är till xxx" och det är bara en av brödbullarna som har en peng i.
Efter att vi i vår familj delat ut bullarna så fråga jag vad det egentligen betydde, för den som fick pengen, vilket papap fick - som vanligt!!

"Det är den som kommer att dra in pengar till familjen under året"
"Inte fan undra på att jag aldrig får den i så fall!"

Så var det med det. Man kan väl jämföra dessa brödbullar med semlan? Dagen innan fastan börjar? Äh.

Nu ska jag ta och ringa ett par samtal (försöker låta grymt viktig när jag egentligen bara ska ringa ett töntsamtal)

Ha det så fint vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0