det här är min stekiga dag

Jag varnar er för en lång text, detta inlägg kommer enbart att handla om vad jag gjort under dagen.

Jag pluggade ju på morgonen (gick därmen upp tre timmar innan skolstart) i solen, hur skönt som helst. Sedan när jag gick till bussen så missade jag den precis precis. Självklart. Men det var sol ute, så det gjorde inte så mycket.
På hela bussresan så sitter det en gubbe som mosar sönder mig. Trodde helt ärligt att han när som helst skulle utbrista något elakt mot mig, så att alla på bussen skulle höra. Han peka på min mobil och skakade på huvudet och hade sig.
Men när jag ursäktade mig för att hoppa av så var han jättetrevlig å nicka och log? Sen när fick gubbar PMS?

KOm in till lektionen, sen men fick ingen utskällning av lärarn. Del ett var helt Ok. Sen lunch ute i solen med Maria, vi njöt och glassade på alltså. Vi BRÄNDE oss å blev RÖDA. Stört. Jag blir aldrig röd, nästan så att jag skämms när jag berättar det här alltså!
Men det gick över inom sinomtid:p

Del två av lektionen var mest upprepningar, retorik. skönt det med, men till slut blev jag grymt rastlös å kunde inte riktigt sitta still.
Ett, för att jag satt kvar då vi hade rast - man ska alltid gå ut!!
Två, satt mest å var nervös inför seminariet jag skulle ha senare.

AJuste! något kul från lektion ett; henke sov på! Hahaha! Hur kul som helst! Man tror ju att man försvinner där bland alla i föreläsningssalarna, men...hahahah! Så sööt!

Efter lektionen så var det då dags för seminariet. Fyfan vad nervpirrande det var!!
Jag bad läraren att förklara hur det gick till eftersom alla som var i min grupp hade redan haft det här seminariet och blivit underkända på det.
Man skulle få en fråga eller ett ord, som man då skulle under tio minuters tid (exakttid, han med äggklocka) leta reda på ordet och förklara det utefter littraturen dårå, och efter det ställa en fråga som väcker diskussion.

Tror ni inte att jag inte hitta min fråga EFTER att han sa att det bara var fyra minuter kvar? Och då hade resten av gruppen redan skrivit ner flera rader!
När min tur kom så försökte jag så gott som möjligt men tyckte att det gick åt helvete, därför var jag med i varenda diskussion för å förösöka rädda mig själv.
Efter det att alla sag sitt så skulle lärarn betygsätta oss på plats.
Time för lite grillning.
Han peka på tre tjejer (vi var totalt fem tjej och en kille) och sa att de var mkt bättre än första ggn och att dom klarat sig.
Då visste jag att jag var körd!
- Å Zalga, det här är första gången jag hör dig prata och det var en ren frööjd att få höra dig prata! Du har klarat dig!
CHO OCK!
Så jävla perfekt sätt att avsluta det hela med!

Efter det umgicks jag med Dick och Henke medans vi vänta på alla andra som ska vara faddrar till hösten, vi skulle nämligen fotograferas, och det blev vi också  - något försenade, but still.

EFter det tog jag en fika på Johans med Gabriella och två tjejer till. ca två timmar senare så drar vi hem till den ena av dem och för en stund sen kom jag hem å nu ligger jag i min säng - hungrig.
Imorgon är det möte med styrgruppen (anders) som gäller. han ska få läsa vårt projektarbete, som i princip är klart - mer än en vecka för tidigt! Å vi hoppas innerligt att han är nöjd!
Å jag hoppas ännu mer på att det blir en kort dag i skolan imorgon så att jag ska få gå å sola med Samora och Gabriella!

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0