SVT´s sommarprogram?

Jag minns hur uppskattade de var, att man inför varje sommarlov väntade på dem, vad skulle man ha för tema i år?

Minns ni dem?

SVT´s sommarprogram. Ett år hade man medeltida och ett annat var det ett som hette ALARM.
Jag älskade både två! Det var så kul att få sitta där på morgonen och kolla på dem och OM man mot förmodan missade morgonens avsnitt så kollade man ivrigt på eftermiddagen.
Precis som julkalendern. Fast tusen gånger bättre.

Jag vill minnas året då alarm gick. Man kunde skicka in sina berättelser om då man skadat sig och varit tvungen att uppsöka ett sjukhus. Har för mig att de bara plockade upp nåt papper, bland tusentals i nån låda?
Jag skickade in och berätta hur jag fick mitt feta ärr på knät, lästes aldrig upp i TV men jag fick hem en present ändå! Världens bästa program!
En väska och plåster är det enda jag minns - men ändå.

Sen kom det en dag då pappa berätta att vi skulle iväg på kryssning.
Visst, skit kul! Man fick ju en hel del godis då.
Men alarm då?

Å så kom dagen då vi var inne i båten och jag hade följt med pappa in i spritbutiken. Och helt plötsligt så ser jag ALARM TVn som hängde i något hörn!
Lyckaa!
Så stod jag där och kolla medans pappa fick plocka alla flaskerna själv (jag fick alltid välja fina flasker som vi skulle köpa hem å ha bara för att de var fina, haha)

Varför har de inget sånt för barnen nu för?
VArför kan man inte få se på dem? Sälja dem på dvd eller nåt? Snälla? Nån?

Nä, vi har sagt det förr och vi säger det igen; det var mycket bättre förr!:)

Medeltiden och alarm was the shit.



UPPDATERAT:
Jag har mailat folk på SVT om möjligheten till att köpa dessa program finns. Inte köpa, som att köpa upp programidén utan mer köpa dem på DVD. Hoppas, hoppas!

Kommentarer
Postat av: fabbe

hahaha BÄSTA!

2008-05-28 @ 10:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0