the speed of sound

För ungefär två veckor sen så brast mitt internet. Jag hade använt den alldeles för mycket så den sega ihop helt och hållet.
Ni vet, jag var hemma och då var den igång enda in till eftermiddagen då jag skulle till skolan. Och då jag gick så kom Nicole och då hade hon mitt internet, så den var i princip igång 24/7. Självklart att den segar ihop.
Jag ringde tele2 och de sa att jag använt hela min månadsgrej på två veckor och att internet inte skulle funka normalt förrns 1 oktober.

Killen i telefon bad mig att öppna någon Volume statistic, så jag gjorde det. Upp kom en rutta med tusen tals siffror.
- Jaa...du kan väl se där hur mycket du har använt och hur mycket du har kvar.
Jag kunde självklart inte se det.
Hur ska jag veta vilken siffra som tillhör vad?
- Ehh..oj, jo just det. Jag har nog använt lite för mycket. Ok. Tack, hej.

Så jag har gått runt och längtat till 1 oktober i två veckor nu. Egentligen brukar jag inte längta till Oktober. Oktober innebär ganska mycket. Höst. Bröstcancer månad. Och så.
Men i år gjorde jag det.
Jag satt och väntade och väntade igår kväll. La mig tidigt så att det skulle bli snabbare morgon.
Jag hade ju inte läst aftonbladet.se på veckor!!

Så, kan ni tänka er hur härlig morgon jag har haft? Jag har kunnat bläddra i alla facebook-album, kollat in aftonbladet.se, läst de bloggar jag följer på 1000apor utan att behöva vänta i tre timmar.
Och så ska någon (Fabbe) skriva till mig på msn och förstöra hela min morgon. Varför är det ingen som skrivit då jag suttit och väntat på att en sida ska ladda? Ibland har det tagit tio minuter för en sida att ladda upp och då hade jag mer än gärna chattat med någon, men nu fan...nu när det går bra, då ska folk komma.

Utöver det hela så ska mamma ringa också...God!!
Hehe.
Nu säger Fabbe att hon ska ner till källarn "med fegisen" hahaha
Jag har aldrig tänkt på att mamma är rädd för källarn! Bara att hon jämt ber oss att följa med ner. Hahahaha. Fan vad jag ska retas nästa gång jag är där.

Jaaa...nej, men man kanske ska ta och dra till bibblan för att få något vettigt gjort?
Tjarå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0