JO JUSTE. TV SÄNDS JU DIGITALT NUFÖRTIDEN!!!!

Ni vet att jag släpa med mig en hel tv hit? I en resväska? Den där jäkla väskan som jag tänkte på hela resvägen "tänk ifall tvn gått sönder nu, då har det här hela inte varit värt mödan och jag hade kunnat packat med mig en massa annat?!" och det gjorde i sin tur att jag glömde min NYA och ROSA paraply!! Helvette.

Jag var på Ica Maxi igår för att köpa en sån vit kabel som man måste ha för att Tvn ska fungera.
"För visst behöver man en vit kabel för att kunna kolla på TV?"
"Ja, jo det vore kanske bra"
Han på Ica Maxi var lite vimsig...till en början.
"Har du comhem eller Digitalbox?"
"... ... ... ..."
"... ... ...?"
"Ska jag veta sånt?"
"Har du en box i närheten av din TV?"
"Nej?"
"Och du har inte comhem?"
"Oj..det är sådant som jag borde fråga min hyresvärd innan jag kommer för att handla va?"
"Jo, det vore nog bra!"
"Okej....men tack för hjälpen ändå!....digitalbox-justefan...."
"Ehh..jo. Hej."

Och jag skulle för en gångs skull vara den dumma, men hon var tvungen att kommentera något, den dära Samora:
-Vadå digitalbox? Vad är det och varför ska man ha det?

Det vore ju min vanliga tur att jag hamnat i sån lägenheten där man måste köpa en egen box, för det behövde man nämöigen inte hemma i Södertälje. Där fick vi en.
Nu kommer jag säkert att få köpa en.
Fasiken, för den lilla fjuttprutt tven som jag har. Den är så liten så jag nog måste köpa mig ett par glasögon för att kunna kolla på något!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0