Jag och min roomie, vi är goda vänner!

Hej.

Nu ska jag berätta vad jag har gjort idag.
Min dag har inte varit så oturlig som den börja faktiskt.
Jag gick till skolan och hade en EGENTLIGEN spännande lektion, men min lärare är dansk men försöker sig på det svenska språket så jag förstod väl 10% av allt han sa.
Det var svårt att hänga med då det var en massa arabnamn man skulle komma ihåg.

När han började prata om islam (det var det vi skulle prata mest om idag) så kollade han lite försiktig på mig, eller okej...han kolla typ bara på mig. Bara för att kunna läsa av mina reaktioner för att veta vad jag tillhör för någon religion.

Under rasten så satt jag och prata med en tjej och då kom han fram till oss och sa:
- jag är riktigt imponerad över att reser enda från växjö för att vara med på denna kurs.
- nej..men det var ju inte så det var..
Här avbröt han henne lite försiktigt
- vart kommer du ifrån då?
- jag bor här men är från södertälje
- JAHAA. syrian!
- jaa..
- jag har haft många syrianska studenter, ni är riktigt duktiga. nu är det minsann kvinnorna som gäller!
- ehh..hehe. joo.

Självklart så tog han upp kriget sen på lektionen.
Jag önskade att jag hade orken att ta upp ett snack om just det och ett par saker som han påståd.
Men väfän.

Sen såå träffade jag Samora och Elias över en fika. Johan kom också! Och jag försökte pressa dem att sätta ett datum till deras jäkla bröllop!! JAG VILL ATT DE SKA GIFTA SIG NUUU.
Eller inte nu. Jag skulle ha blivit stressad, måste hinna hitta klänning.
DOm ska ju bara bestämma sig för staden dom ska flytta till, lägenhet eller hus`?
SÅna saker.
men JAG måste ha en klänning.

Sen kom jag hem.

Och nu sitter jag här.

Följande sms skicka jag till min roomie då hon var i skolan:

Nicole. Jag mår dåligt. Min kompis blogga om typ världens snyggaste skor från forever21 för (håll i dig) 170 kr (2luncher) men nu är de slut. Jag mår dåligt och håller på att få hjärtinfarkt.

Följande svar fick jag:

Hahahahaha hahahaha hahaha jag blev rädd! skulle precis springa hem, trodde du mådde dåligt på riktigt! Men de visa sig vara ett par skor som var problemet! Jag måste få se dem, kommer säkert svimma, men vi fixar det! Mailar forever21 och hotar dem med vår släkt! Haha andas n och ut, ta det lugnt bara!

Är hon inte för go?
Vi pratade innan jag sprang till skolan om lektioner och så. Hon undrade om jag tyckte att mina föreläsningar var kul och spännande.
Jag svara att jag tyckte det och att hon också skulle göra det så småningom, allting är för nytt nu.
Men efter dagens lektion så skicka jag:

Herregud. Idag har jag en TRÅKIG lektion.

Och hon svarar:

Haha förfan det där är det värsta som kan hända! Och du har inte dator med dig! Smart, annars kunde du kollat n asos som jag brukar göra. Haha good luck sambo.

Jag kommer att sakna henne i helgen då hon åker hem till sig..:(

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0