i kyrkan på påsken

Jag, Samora och hennes bror gick till kyrkan ganska så sent på påsken. Det var bara 20 minuter kvar av...av...aa...kyrkan?
Vi ställlde oss precis vid ingången och trängdes. Eller blev puttade på, människorna där(råslätt) är lite speciella. Men det är inte det jag ville skriva om idag.

När... ... ...aa kyrkan? tog slut så vände Samora sig om till mig (hon stog framför)
- Vi måste in! Vi måste in och tränga oss!
- ... ... alltså, kyrkan är ju slut? Vi står vid ingången? Vi ska ut? Varför ska vi in?
Efter några konstiga blickar...:
- Vi måste in och pussa bibeln!!!
Soom om det vore det mest normala
Jag inväntar en kommentar som menar att det hon precis sa var ett skämt
Ingenting
- ... pussa bibeln? Varför?
Jag får fortfarande konstiga blickar..
- Men ZZZAlga (alltid en betoning på de två första bokstäverna när hon är arg haha)
- Men vadå? Jag har en bibel hemma som jag kan pussa?
Vid den här tiden så ville Samora sjunka under jorden antar jag för att hon fick en förvirrande blick och kolla runt oss, för att dubbelkolla så att ingen hört det jag precis sagt.

Jag fick i alla fall pussa en bibel förra veckan. Det var en upplevelse. Pussa en bok som är täckt med två kilo guld (VARFÖR?!) och som redan blivit pussad på av hundra tal människor.
Mys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0