dan före dan före dopparedan

Hello!

Vilken julig dag det har varit! Mötte upp moster och Sibar strax efter tolv för att handla mat. Vi åkte till willys, Ica maxi (jag sparade det roliga dit, favorit!) och coop(sämst!) men mitt i willys fick jag världens illamående-attack. Jag började seriöst kolla efter ställen där jag kunde slänga upp min pizza. Det kom från ingenstans! Sen har det hängt med liite, lite under dagen. Tror att det har med tyfoid feber tabletterna, de är ju för salmonella och det är nog det som spökar. Kul att jag ska behöva ta de tabletterna två gånger till..

Men nu är allt köpt! Julkorv, prinskorv, köttbullar, rödbetssallad, rökt lax, hovmästarsås lite annan fisk och frukostgrejor som leverpastej med smörgåsgurka, julvört och risgrynsgröt. Mys!

Hinner jag imorgon så sjag nog köpa lite mer julgodis.

Efter det så åt jag lunch med mamma och satt hemma och väntade på Fabbe. Det var konstigt att bara sitta hemma och vänta och inte ha något att göra. Men ganska snart så var vi på stan och handla det sista. En till julklapp till pappa, massor till Sibar, gammelmoster, moster och..lite hemligt och det var nog allt. Jag har typ inget huvud kvar.
Fyfan vad vi skratta när vi hitta en bok som hette "Allt män vet om kvinnor" och jag börja att bläddra....HELT TOMMA BLAD!! HAhahahahahhahaha
Mycket skoj!

Mina fötter gör inte liite ont. Inte så smarta skor. Men lång blev jag väl...eller nåt..
Vi blev kompisar med ett kassabiträde till slut av all spring fram och tillbaks hehe

Vid stängning kl 20 så gick vi till Bacino för att träffa Ilham och Elisha joina oss. Det var mysigt!
Sen åkte vi till Ica maxi för att hitta ett bra pussel till pappa (han är en sån som testade alla våra leksaker innan oss på julaftonskvällarna) men det var typ high school musical pussel bara.
(Jag ska inte nämna att vi såg ett pussel med mona lisa på stan och fabbe sa; ska vi ta det här med mona lisa? eller heter hon sa? hahahaha vad heter hon? nej det är inte mona lisa va? haha jo jo, men säg!)

Imorgon är det julstädning på g! Mamma har varnat oss i två veckor nu, vi får inte ha något annat planerat än att städa. Men det är inte så mycket till städning faktiskt, hon har redan gjort grovjobbet med skåp, fönster, väggar och tak...
Jag vet, galet.

Slog in tre julklappar idag, imorgon blir det en sisådäg en miljon till. Sen får vi se vad man hinner med!

Nu ska jag i alla fall sova, lär behöva det :-)

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0