bildbevis på misslyckad bakning

Jag har bakat. Kladdkaka.
Om jag säger det såhär...det gick inte alls lika smärtfritt som sist. Och dessutom blev inte resultatet hälften så gott. Men den går att äta.
Vi ska ta med oss kakan till kalasen som vi ska på senare.

Jag började med att smälta smör och choklad i en skål som i sin tur låg i en kastrull, you know? Vaaaad händer?!
JO hela skålen ramlar i kastrullen och den fylls med vatten och jag får panik och försöker skrika upp skålen ur vattnet...men det gick ju...mindre bra!

ÄH lika bra å fixa eller hur!? Jag smälter smör och choklad..allting går bra, det smällter..inte heeelt smärtfritt, men det går. Jag tar upp skålen för att hälla i smörochchoklad smeten i sockerochägg smeten. Vad händer då, då? JO jag TAPPAR chokladsmeten i ägg och socker smeten så aaaallting skvätter överallt. Jag dööör. Men jag gav inte upp så jag försökte fixa en kaka.





Lägg märke till skålen I den andra skålen. Gosh!

Och seeen kom det roliga med att baka!!!!


Som ni ser så behöver jag ganska så mycket smink, så nu ska det sminkas för snart är det partypary.

Vad gör ni ikväll förresten?
Puss

Kommentarer
Postat av: ulla

Jag ska på födelsedagskalas, som dig! Hoppas att det är samma fest!!!!PK

2009-02-06 @ 20:17:05
URL: http://rosaviola.blogg.se/
Postat av: iii

hahahhaha du är SÄMST zalga!!!!

2009-02-07 @ 13:53:46
Postat av: sina

vad har du i munen

2009-02-07 @ 16:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0