x2000

Herregud vilken dag!
Jag höll på att fixa med ett inlägg med yoga och pilates bilder, bara för att illustrera för er vad jag ahde för mig igår. Men jag gjorde självklart övningarna inte till hälften så bra som dem på bilderna:-) men sen dök Emma upp och då började vi jobba istället. Så dem får ni se lite senare för jag sitter nämligen på x2000 mot norrköping, där jag ska byta tåg så jag orkar inte riktigt pilla med det.

Under väntan på detta tåg så har jag pratat med en gammal kompis som jag hade i gymnasiet, hon har hunnit gifta sig och få barn efter studenten! Fatta, helt grymt!
Grejen är att när hon först gifte sig så flyttade hon till Södertälje, just då jag flyttade hemifrån. Sen flyttade hon till en liten by utanför Jkpg och vi har aldrig haft tid för att åka till varandra utan ringt lite då och då. Men kan man verkligen missa varandra så grovt som vi gjorde idag?

Jag ringde henne för ett par dagar sen. Hon ringde upp igår kväll då jag fixade och donade. Sen ringde hon igen idag då jag precis börjat träna. Så jag ringde upp när jag stog och väntade på tåget i jkpg men då svarade inte hon. Precis då jag sätter mig på tåget så ringer hon upp.
Jag berättar att jag sitter på tåget mot nässjö.
Vah? Säger hon, jag har ju precis åkt förbi nässjö!
- Seriöst? Vart är du nu då?
- Jag har precis gått på bussen mot värnamo från jkpg
- MEN VA?! Jag stog ju i resecentrum för fem minuter sen?!
- MEn ååååh, precis då min andra buss kom fram!!


Så vi hade precis, med minuters marginaler missat varandra. Hur typiskt är inte det?

I alla fall, det ena jobbet..det med broschyren gick skitabra. De hade inte så mycket synpunkter med själva layouten (typ en pytteliten sak) så det var ju skönt. Mest synpunkter hade de på sina egna texter som de skickat till oss. Haha så typiskt.
Det var en rektor som till och med stavade fel..:-)

Sen jobbade jag lite med en upgift jag fått från ett företag i sthlm. Gick också bra men det var mer  som ett arbetsprov, det är inte helt säkert från deras sida om de kan ta in mig som "konsult" ännu. We´ll see we´ll see.

Nu ska jag nog ta och sova lite. Sen så ska jag äta min macka med falukorv, mums. hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0