I'm back, better than ever!


 


Hålla mig undan bloggen, kunde jag. Faktiskt. Har inte kännt någon minsta lust...alldeles tills nyss.

Nu måste jag få berätta om hur himla klumpig jag var igår, väldigt olikt mig faktiskt.
Ett, jag försöker att skicka sms men de skickas aldrig. Inget felmeddelande dyker upp heller, utan de stod i kö? Så jag testade att stänga av mobilen. Och starta den. PIN-koden, ja vafan hade jag för kod egentligen? Heeelt stopp i huvudet. Jag kan mina två första siffror, men resten är helt borta.

Testar självklart tre gånger, mitt tålamod är lika med noll ibland. Jaha, låst mobil. Ringde tele2 så fort en människa vandra in i lägenheten. "Det MÅSTE vara din pappa som ber om puk-koden, tyvärr, jag kan verkligen inte ge ut den till dig"
Aha, processen börjar. Ringa hem, förklara, vänta på att pappa kommer hem, pappa kommer hem och det är försent att ringa dit.

Helt handikappad utan mobil. Jag måste sova med musik i mina öron. Musik är det finaste som finns, för övrigt. Jag fick köra en old school, Nicole får väcka mig innan hon springer iväg till skolan.

Anyway. Nu är mobilen fixad. Ni får gärna höra av er nu (pik!)

Senare samma eftermiddag (igår, då mobilen låste sig) så åkte jag, Samora och Nancy (samoras barndomsvän) till Ica maxi för att handla fika, precis efter att vi har fikat. Jag sitter i baksätet och bilen är en två-dörrars. Jag snubblar då jag ska HOPPA av och slår i huvudet (ögat) i dörr-kanten. MYSIGT! JÄVLA MYSIGT. Jag höll på att gråta som en liten 4 åring. Idag gör det ont kan jag meddela. Kan för övrigt tycka att det lika gärna kunnat bli något tufft sår, eller blåmärke - då jag ändå har skadat mig liksom. Fatta att få gå runt en hel dag och känna sig tuff?:-)

Det var Gabriella som kom in i lägenheten igår med mobilen. Precis då vi ska ut så springer Kim in pratandes i telefon. De har aldrig träffats, men det hade jag glömt bort. Gabriella kommer in i badrummet där jag var, helt vettskrämd:

- Eeeh..vveeem är det där?!
- Kim!
- ..eeh...vem är kim?
- Ne, hon brukar springa in hit lite då å då. Hon bor här typ
- AHA är ni tre tjejer som bor här nu?
- MEN NEJ gabriella, inte bokstavligen. Kim är Nicoles bästa kompis och hon brukar komma hit lite då å då.

Hela den här konversationen var väldigt odiskret. Haha

- Ska du bara lämna henne här hemma då?
- Jaa...Kim! Nicole kommer upp snart va?
- Ja, vi ska äta
- Okej, men vi är påväg ut. Ring om det är något!
- Ja, jag har nycklar å allt.

Gabriella tyckte att det hela var mycket märkligt då Kim även gick raka vägen till köket och öppna frysen.

Jag, däremot ÄLSKAR sånt. När folk känner sig hemma hos sig, best ever.

Nu har jag skrivit av mig va?

Jo! Jag började webbprojekt och design-kursen och digital foto-kursen idag. Väädligt mycket information i huvudet just nu, men allt känns väldigt kul!

GODNATT.

Sina
, nu blev du glad va?

Kommentarer
Postat av: Fabbe

Hahahahahaha!!

mycket bra comeback måste jag säga! ;)

2009-01-20 @ 23:01:06
Postat av: fabbe

Måste tillägga också att bilden e STÖRT härlig

2009-01-20 @ 23:01:43
Postat av: iiii

hahahaha, ja sitter och skrattar som ett cp på jobbet åt ditt "blårmärke"!!



skönt å ha dig tillbaka;)

2009-01-21 @ 15:56:21
Postat av: sina

aa ganska glad men åt vadå



juste att du ska fotsåta blogga

2009-01-22 @ 10:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0