mardrömsbröllopet



Jag hade världens konstigaste dröm inatt.
Jag var på mitt egna bröllop och gifte mig med en, till mig, okänd kille. Han hade en vit kostym, det jag absolut mest avskyr. Men det värsta var känslan av det hela, jag hade inte planerat bröllopet och jag ville inte ens gifta mig, men tänkte "Äh, killen kan jag lära mig att leva med..men vem fan han planerat mitt bröllop?! och varför bryr sig ingen om mig?" för ingen gjorde det. jag stog som brud men uppmärksamheten var på något helt annat.

jag sitt inne i ett rum och var skitledsen över att ingen av mina kompisar var bjudna på bröllopet. jag skrev till de jag hann med på msn men plötsligt hörde jag hur allt tystnade i huset...alla hade gått!? jag öppna fönstret och såg min man i limmon och min familj i bilen framför då jag ropar mamma och frågar vart fan de ska utan mig? hon gjorde bara nån handrörelse, som typ..gå din väg. jag dog, seriöst. jag vände mig om sprang in till badrummet för att tvätta bort allt och det var då jag såg min make-up och håruppsättning å allt. det var som om jag legat i koma i flera år och att jag plötsligt hade vaknat till! precis i samma ögonblick kommer sibar och idsala inspringade och jag trodde att de skulle rädda mig men de var också lika konstiga som de andra. och det var då jag började skrika och gråta på dem (för i spegen upptäckte jag att jag började tappa hår vid luggfästet. Jag frågade varför jag hade fixat håret så fult, hur de hade tillåtet mig göra såna fula lockar, de jag hatade allra mest.

jag vaknade helt svettig. fatta mardrömmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0