Herregud, varför var världen mot mig imorses?!

Alltså, ni ska höra om min morgon. Om min och Samoras resa hit. Det var ingen dans på rosor direkt!
Innan vi la oss så berättade Samora att hon alltid snoozar. Jag förbjöd henne att göra den idag, men gissa vad? Jag gjorde det själv. Vi la oss vid halv ett, eller i alla fall jag. Tror att hon däcka strax efter, med tven på.

Tror ni inte att jag snooza i 10 minuter? Bara för att! Gick upp 05.10 då tåget gick 05.33
Fixade mackor åt oss, klädde på mig, packade in matsäcken med dricka och chokladpudding. Städade upp all godisskräp som ligger överallt i lägenheten. Bäddade båda sängarna och då slog det mig.
- Eeh..Sam, vad är klockan?
Hon segar som ett as. Jag hinner vända mig om, plocka upp mobilen och se att det endast var fem minuter till tågets avgång.
Satanshelvettesjävlaskiiiiiiiiiiiiiit.
Vi, eller JAG springer (puttade fram Samora) ner..nere vid porten känner jag efter.
SATANSJÄVLAHELVETTESJÄVLASKIIIIIIIIIIIIIIT!!!!!!!
M O B I L E N!!
MUSIK!
GAAAAAAAAH
"JAG SPRINGER UPP!!!"

"KVINNA! Tåget åker om tre minuter!!"
FUCK
Vi sprang ner för backen. Självklart stog tåget på aaandra sidan perrongen. Springa springa springa. Framme, dörrarna stängs i samma sekund vi kommer in. Andas ut.
Gråta ut. Mobilen! MUSIKEN!

Framme i falköping fick vi sitta och vänta i 40 minuter till x2000. Åt en av mackorna. Vi skrattade.
07.03 kommer tåget, i tid.

Jag säger till Samora att hon nog har vagn 3 eftersom jag har vagn 5.

Sätter mig hos någon man. Efter någon minut kommer Samora till mig, illröd i ansiktet och säger
"Idjot! Jag sitter i vagn 5!"
Ups.
Vi satte oss tillsammans.
Vi fixade sittplatserna hela två stationer, den tredje å sista (innan södertälje) så kom det en man som skulle ha min plats (alltså, hans plats)

Då går jag till min riktiga och ser att en man är påväg att slå sig ner där.
"Ursäkta mig, men jag tror nog att det är min plats..:-)"
"Oj..ja, det är mycket möjligt. För jag har platsen brevid."
"Oj, jag ska flytta på mig"
säger den mannen som satt där från första början.
Han knäcker sitt ben. Protes.
Samtidigt som de byter plats, står den tredje mannen, han som skulle ha den platsen jag hade brevid Samora. På andra sidan har det samlat sig en kö som vill förbi.
Jag ser att protesmannen (ja, förlåt) är påväg att sätta sig på min plats.

Alltså på riktigt. Jag var nyvaken. Hade sovit djupt i typ..40 minuter!

"Eeh..det där är ju min plats"
Han satt ju där när jag satte mig där tidigare, eller hur?
"Nej, men jag har den här platsen!"
"Vad konstigt, för jag har också den"
här blev jag lite irriterad.
Och så började han att vekla upp sin biljett. Och jag min.
Plats 41. Plats 41.
Enda skillnaden var att det var JAG som skulle sitta i vagn 3!!!!!!!!!!!!!

INTE. DET. MINSTA.PINSAMT. A L L S!

Så en bortglömd mobil och en väldigt skenerande situation på tåget. Bra morgon, ha?
Haha inte nog med det. Tåget var försenat så jag fick vandra tillbaks till Samoras plats och låna mobilen för att meddela detta till pappa.
Självjklart skulle jag ha väntat med den infon för att den ändras sjuttielva gånger.
"Nu är vi i tid"
"Nu är vi tillbaks till de försenade 13 minuterna - två av fyra motorer funkar inte"
Mysigt!
"Nu är vi tid!"
"Nu är vi 16 minuter sena och vi måste tyvärr vänta ännu ett tag i södertälje eftersom vi ska släppa iväg ett annat x2000 som är i tid och pga detta måste vi åka in längst ut på perrongen. Vi ber om ursäkt för våra resenärer som ska av i södertälje"
Ja, självklart var jag och Samora de enda som hoppade av tåget i Södertälje. Vi satt längst ut på tåget också.
Snön låg tjock på perrongen. Vi tog STORA resväskor med hjul för att slippa bära dem jävlarna. Tror ni inte att vi fick göra det ändå?!
Går ju inte attt rulla jävlarna på snön. Jo, dessutom! TYGSKOR! Inte alls kallt. Inte aalls!

Aja. kom hem till ett hem fullt med mat. Först så käkade vi frukost (Sibar plockade upp oss istället) här. Sen åt vi lunch. Sen ner på stan och handla mina nya gymkläder och lite annat. Sen fika med och hos moster (sibars mor) där vi mobbade sibar litegranna. Hehe
Sen fika på stan med idsala. JAA!!! JUST DET FAN! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så har jag köpt johnossis konsertbiljetter. H A P P Y!

Efter det åkte vi en sväng till ica maxi innan vi avsluta för dagen. Nu ska jag duscha. För Gudarna vet om jag är T R Ö T T!

Natti lovers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0