anledningen? Alltid pappa!

Godmorgon.

Ja, jag vet. Det är inte morgon längre. Men hej-jag-har-vänt-på-dygnet!
Man försökte väcka mig imorse, men det gick inte. Så första dagen på semestern (för pappa) och en ledig-från-jobbet-mamma så missar jag frukosten med dem. KUL.

Igår var vi och kolla på aff - j.södra som tyvärr sluta i vinst till jkpg. Pinsamt värre. HOPPAS bara att aff vinner mot j.södra nästa gång, de spelar sista omgången igen. Då i jkpg. Weeoow.
Efter matchen så åkte vi som sagt till fabror. Slogs med mina kusiner som tyvärr är krigshärdade då de bor i hovsjö, så jag fick ta emot ganska mycket fett med stryk. Av, ja...ett par tvillingar i sexårsålder...

ANLEDNINGEN? ALLTID PAPPA!
Alltså, GUD!
1. Anledningen till att jag för första gången, sen jagkom till södertälje typ, använd min bärbara dator (svarta hingsten) är för att pappa har ockuperat den stationära då han har upptäckt YOUTUBE och sitter och lyssnar på musik från tiderna då han och mamma levde i libanon. (Förstår ni nu att jag ibland kan vara sådär, översmart? KLART som fan att jag lär se till att vi nästa år kommer at tbefinna oss i libanon ;-) )

2. Lyssna på den här, ok? Detta tar rekordet.
På senaste tiden så har Fabbes fisk betett sig VÄLDIGT konstigt. Den ligger på rygg och simmer helt snett. Jag har märkt att den har blivit...eeh..FET..men inte tänkt på det så mycket mer liksom. Försökte komma med smarta lösningen som att den kanske är gravid? Men enligt alla så är det ganska så omöjligt då den lever ett singelliv numera, och gjort det i flera månader nu. Men Oh well.

Imorse gick jag in till vardagsrummet, mot fisken, för att ja...kolla om den har överlevt natten. Vad ser jag då? Typ en fisks HEL MÅNADS MATFÖRBRUKNING flyta runt där i vattnet.
VAFAN!? Jag springer in till köket och skäller ut de tre som är där, mamma, pappa och lillasyster

- Váfan? Vem är geniet som matar fisken med halva påsens innehåll?!
Pappa, tittar upp - helt STOLT och NÖJD
- JAG!
Mamma kollar på honom, kollar på mig, kollar på honom
- Matar du fisken varje morgon? Och med SÅ mycket? JAG matar fisken!! Jag matade den när jag vakna!
- Jaha, du också??

Hahahaha aaaltså, jag avlider. En fisk ska ha 4 prickar mat typ. Jag överdriver då jag säger att den log över 30 prickar mat imorse. Och det här är mer än en timma EFTER att den blivit matad. Vem vet hur mycket den hunnit gluffs i sig?
Orka ha en fisk som typ...lider av fetma?!
Everything makes sense nu ändå. Stackarn simmar upp och ner pga fetman.
Wow.
Bara hos oss, människor. Bara här hos oss kan sånt hända!

Haha
Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

sorry, jag såg din kommentar idag.. men du kan höra av dig.



kram

2009-07-14 @ 12:32:06
Postat av: Anonym

Det var jag alltså

2009-07-14 @ 12:32:30
URL: http://kokolife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0