en het början på juli

Hello.

Det blev lite change of planes imorses. Jag vaknade till redan vid 8-9 tiden men kopplade att mamma är ledig och då får hon ta ansvaret att väcka oss = sovmorgon! Hon kom in vid 10 och sa att vi skulle åka in till stan (sthlm) med moster och sibar. Min första tanke var NEJ! Men sen tänkte jag att vädret ändå inte är tillräckligt bra för stranden och att jag ändå inte skulle ha någon att leka med.
Och eeh, vad jag fick äta upp mina egna ord!! Varför, VARFÖR vill man på stan med 6 tjejer/kvinnor?! WHY!? Dessutom under en period då det är REA exakt ÖVERALLT (allergisk!) och i DENNA HETTA?! WHY OH WHY?! Jag sprang mest runt och letade efter "the boyfriend chair" men även då blev det kaos - för varmt att sitta på något med tyg på!
"Åååh, snälla den butiken lite fort?!" "ÅÅHH KOLLAKOLLLLAAAAAAAAAAAAA" "ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH är den här fiiiiiiin?!" "KOOOOOLLLAAA"
Nej tack. Pass.
Typ tjugoåtta timmar och 139 879 st passerade bilar senare så hamna vi på söder (typ livets trafik inne i stan, trots at tklockan änd var sju? så vi tog en omväg till söder) och där nånstans kopplade vi att vi kanske borde käka något? Och att mobror ändå har sin resturang där. Och mm-mm-mm om maten inte satt perfekt? Och de där stora, iskalla glasen med vatten? Även våra planer för nästa sommar!

Vi åkte hem, i mindre trafik och släppte av syskon och mammor och åkte ner på stan för att fika med Idsala och Ilham som redan hade sin "romantiskamiddag". Efter en rekordfika så åkte vi till Rönninge, softa där ett tag, släppte av syrran (efter att ha sprungit efter kaninjäveln och efter att ha försökt mäta storleken på den och kolla om jag hade kunnat fixa en mössa av den) så åkte vi hem.
OKEJ TIME OUT. Jag skämtade bara om pälsmössan, ok?

Nu sitter jag här hemma och försöker att andas, för hett. Är lite skadeglad över att det har regnat i jkpg idag hehe
Imorgon blir det the beach! WIHO.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0