160709



Gutenmorgen,

igår ja. Igår promenerade jag och mina två yngsta systrar till min moster i lina hage, där det, som sagt var träff med de andra mostrarna som varit bortresta med familj. ååå mycket mat. Mycket skratt.
Mätta och belåtna så promenerade jag och de två äldsta tillbaks, den ena hem, vi andra gick till stan där vi träffade Idsala och Ilham och gick för att ge blod.
DRAMA. Typ.



Jag och lillasyster, påväg till Lina Hage

Vi kom dit en kvart innan stängning (kan väl tillägga att just onsdagar är deras längsta dagar..) och det tar MINST en halvtimma att donera. Kvinnan där kunde döda mig med sina blickar alltså! Som tur var så var det inte hon som skulle ta mitt blod, utan en väldigt söt kille. Oturligt nog så vågade han inte chansa och sticka mig eftersom han var osäker på kärlet. Och just för att jag frågade om det är vanligt att man sticker fel (jag vet ju att det är normalt när man ska ge blod på sjukhus å så...men herregud, doneringsnålen ÄR mycket fetare) och han säger att det händer. Wow, jag mådde mycket bättre då.
Kvinnan kommer och de pratar om att han inte vågade chansa
- men jag är ju inte heller duktig, säger hon då.

ALLTSÅ haha..jag blev jättelugn då. Självklart.
Men så sticker hon. Ilhams och Fabbes huvud över mitt huvud, för att de vill se nålen. Jag blev SÅ mycket lugnare av det.
- Eh, hehe. självklart sticker jag fel nu bara för det!
fabbe höll på att svimma av bara nålen, och sen att hon såg hur sköterskan grävde efter kärlet.
När vi bytte arm blev det helt plötsligt mitt fel, för att jag inte donerar med vänsterarm som har så bra och synliga kärl.

Men sen gick det bra ändå. Mådde bara pyttelite illa då vi bytte arm, och det gjorde lite extra ont, men det gickbra ändå.
Killen påminnde kvinnan att jag skulle ha två presenter, eftersom de stack mig fel. Jag skulle nog inte ha fått det om det inte för honom, jag lovar! Kvinnor alltså. Jag står fortfarande fast vid att jag ogillar dem!

Fick gå runt med två plåster på armarna på stan. Vi fikade ett tag å sen gick vi till 550 för ett glas vin/öl innan vi gick hem igen.

Och det var alltså gårdagen!
Vi får se vad dagen idag har att erbjuda :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0