Min låhånga skoldag

vilken morgon va?

Jag är inte alls trött. Resan gick fort eftersom jag sov för det mesta. Men sån sömn man har på tåg är ju inte den bästa, vakna vad femte-tioende minut. Men jag hade fyra the killers låtar på mobilen som jag lyssnade på, hela vägen.

När jag sedan bytte tåg i nässjö så satt jag och sminkade mig, kände mig inte alls som en fjortis. Sprang sen hem då vi kom fram, slängde in väskan och sprang till skolan. Missade bara när gästföreläsaren presentera sig. Vi ska ha workshops med honom hela veckan och av vad vi fått göra och lära oss idag så verkar det bli hur kul som helst!

Idag fick vi tillexempel lära oss ganska mycket om hur man ska fotografera, vääldigt grundligt och så fick vi gå ut i grupper. Halva klassen fick taggen "smart" den andra "flummig". Jag var smart så klart hehe

Jag var i grupp med henke och mackan så medan mackan ska fota henke som ska agera flummigt så ska jag assistera henke. Och så turades vi om. Jag försökte att inte garva mig igenom bilderna med en sisådär 80% var asgarv på. Det var dessutom inte jag som skulle välja bilden på mig utan henke, som fota. Sen skulle hela klassen sitta och bedömma varandras bilder. Jag lyckades inte se smart ut men däremot en sån som man inte sätter sig emot i första hand. Ingen tjaffsar med mig! Haha

Idag åt jag förövrigt min snabnaste lunch ever. Aldrig har jag kunnat trycka i mig en lucnh så fort. Jag, Maria och Rania åt på leban deli och det var bara att proppa i då vi tog lunchrasten ganska sent.

Jag är sketa trött nu. Och tydligen så ska mitt gym ha sänkt månadskostnaderna till 200kr istället för 400 som jag betalar så Samora och Gabriella ska också börja träna! Men idag då jag skulle till skolan så såg jag att det bara gällde för en månad. Så i en månad har jag sällskap till träningarna!

Nu måste ringa chefen för stället för det är tydligen någon siffra som är fel i antingen mitt personnummer eller kontonummer. Kanske att jag inte ens får träna ikväll?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0