En kamp mot tyskan

Den galna tyskan var det ja.

Vi hade projektstart i webbdesign och projekt-kursen idag. Men detta är ett mindre projekt, alltså kommer vi få göra ännu ett men med programering nästa gång.
Denna genomgång hade vi på engelska eftersom utbytesstudenterna ska göra exakt samma sak. Ja, och så kom vi fram till deadlinen...den som vi, för övrigt haft inräknat på schemat enda sen kursstart. Utbytesstudenterna ska ha redovisning 26te Mars och vi har det morgonen efter.
Detta gör en galen tyska framför mig helt frenetisk och börjar att ställa en massa frågor och är allmänt irriterad för att vi var några timmar extra på oss.
Men innan dess så blir studenterna bakom mig och brevid mig också lite halvgalna.
- twentysix of wich mounth?! Now? MARCH?! WHAT?!
och så viskar ju de bara, aldrig räcker de upp handen för att fråga.
- yes, twntysixth of this mounth svarade jag.
men lyssna istället för att sitta och viska till varandra genom hela lektionen?

En skön snubbe frågar om vi inte lika gärna kan vara klara 25te mars. Hahaha..jag tror att han sa det för att provicera. Och så höll de på.
Tyskan försökte få läraren att ändra datum så att de skulle gå längre tid på sig och sket fullständigt i att det kanske inte passar alla andra.
- So you have a lot of things to do? I mean, we can change the date if you think that you wont have time with the project.
- YES YES YES! We change!!
Så börjar hon att sudda i sin kalender.
Men kvinna!!

Hon brydde sig inte för ett öre om någon annan, så länge hon slipper vara klar före oss liksom.
Det är tänkt att vi ska lägga ner 60h/student på projektet. Så, inga svårigheter. Bara timmarna säger hur stort det är, men ändå förstår hon inte. Hon tror att det är världens största projekt.
Av någon anledning så föreslog vår lärare (som är lite för snäll) att vi ska skjuta upp det hela till 31mars. Alltså på tisdagen därefter.
- YES YES YES! WE CHANGE! skriker hon igen.
Neheeeru
Då sa jag till.
- No we wont change it!
Haha ni skulle ha sett minen
- Whaaat? Why?
- Because I CANT.

Ärligt talat. Palla vilja göra klart arbetet över helgen.

Allt har inte lösts ännu och jag ska tamigfan vinna den här kampen mot tyskan. Sen teamade vi ihop oss. I slutet av lektionen kom min jobbkompanjon och fråga om jag ville vara med dem. Men jag hade ju redan en grupp. Jag föreslog att de skulle slåss om mig...men de gick inte riktigt med på det. Jag föreslog därför med mutor, men det gick inte heller. Hehe.

We do re do! Det heter vår grupp. Alltså, we do redesigns..för det är det projektet går ut på. Designa om skolans hemsida.
Nu är jag helt sjukligt trött. Sprang hem efter att Nicole smsat och sagt att hon skulle vara hemma om två timmar, tänkte städa det lika fint som hon städa det åt mig. Så jag gjorde det. Packa upp väskan och packa in om aaallt i garderoben. Städa badrummet, diska, städa köket och sovrum. Nu har det gått FYRA timmar sen hon sa att hon skulle vara här om två timmar..

Puss.



haha typ, såhär blev hon.

Kommentarer
Postat av: Maria - Fashion, Fame and Everything in Between

hahahaha, hejjjjaa zalgaa!!

2009-03-05 @ 23:38:15
URL: http://mariamelle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0