making some bullarish bullar with some cinnamon and a lot of butter. we like butter...and sugar. CINNAMON BUNS!

Tjuuuhoo

Gissa vad jag gör just nu? Okej, denna blogg är inte särskillt interaktiv så jag ska inte ens fråga.
Jag bakar bullar nu, woho. Meningen var ju att jag skulle göra det igår men flickorna kom ju med fika så det kändes fånigt att baka också. Men idag så!
Just nu väntar jag på att degen ska jäsa upp till sin dubbla storlek så att jag kan börja smeta på smeten, sen så ska dem ju jäsa i typ, en timma till. Ganska jobbigt, men den som väntar på något gott!!
Typ, bokstavligen.

Nu har de jäst i en kvart för länge. Dags att återgå till jobbet!Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0