ÄNTLIGEN!

ÄNTLIGEN! Någon har förstått!!!

Detta inlägg kommer från den enda bloggen som jag följer på veckorevyn.com. "En äkta man".

Han är rolig.

9 Nov 2009



Jag ska nog faktiskt bara sluta försöka ”lätta upp stämningen” helt och hållet faktiskt

// Allmänt


Hos läkaren imorse. (Men inget allvarligt alltså, se inte så oroliga ut.)

Jag: Och allt det här ser bra ut alltså?

Läkaren: Nåja, det vet vi ju inte än. Men testsvaren kommer om en vecka.

Jag: Jag förstår. Men det är inte svininfluensa i alla fall?

Läkaren: (Skakar uppgivet på huvudet.) Nej, men stort tack för att du är den första av 441 patienter idag som kommer ställa den frågan.

Jag: (Lite skamset) Okej.

Läkaren: (Med väldigt trött röst.) Har du tagit ställning till om du ska vaccinera dig än?

Jag: (Känner, som vanligt, ett oemotståndligt behov av att försöka lätta upp stämningen) Mot svinis? Nej. Inte än. Jag och min fru har gjort upp en plan om att bara en av oss ska vaccinera oss.

Läkaren: Jaha?

Jag: Ja, du vet, ifall att hela vaccinationen nu verkligen är en världsomfattande konspiration, och att det ni egentligen gör är att implantera ett övervakningschip under huden på hela världens befolkning i syfte att kontrollera oss medan ett Superföretag störtar vår regering och tar över samhället.

Läkaren: Va?

Jag: Jamen du vet, vaccinationen kanske verkligen bara syftar till att kontrollera massorna. Och när vi då står där i dystopiskt framtidssamhälle där alla är övervakade, då känner jag och min fru att det kan vara bra om åtminstone EN av oss inte har tagit den där sprutan som staten vill tvinga på oss. Någon måste ju kunna springa med meddelanden mellan rebellrörelsens underjordiska mötesplatser utan att Säkerhetspolisen kan spåra oss liksom.

Läkaren: (Tittar tveksamt på mig) Skämtar du nu eller?

Jag: (Skakar myndigt på huvudet) Revolutionen är faktiskt inget skämt!

(En, hur ska man säga, rätt jobbig tystnad.)

Jag: (Sätter på mig tröjan) Ja…alltså…det var ett skämt då alltså.

Läkaren: (Nickar mycket allvarligt, antecknar något i sitt block, tittar granskande på mig.) Jag förstååår…

(Tystnad)

Jag: Jag ska nog gå hem nu.

Av: Fredrik Backman 12:46 | Permalänk


Ja, han är rolig och uppenbarligen smartare än alla andra idioter som vaccinerar sig.
Bland annat jag själv, som ju gjorde det igår kväll.
Men som sagt, vad gör man inte för Mexico?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0