perdon!

Jag måste lära mig lite spanska innan jag åker, jag har hittat en perfekt lista och markerar de som jag lär använda mig mest av:

Ja - Si

Nej - No

Hej - Hola

Hejdå - Adios

Mitt namn är… - Me illamo… 

Hur är läget? - Como estas?

Hur mycket kostar det? - Cuanto cuesta?

Var är?  - Donde está?

Jag förstår inte - No entiendo

Pratar du engelska? - Hablas inglés?

Ursäkta - Perdon

God morgon - Buenos dias

God eftermiddag - Buenos tardes

Godkväll  - Buenas noches

Jag beklagar - Lo siento

Trevligt att träffas - Mucho gusto

Tack  - Gracias

Tack så mycket - Muchas gracias

Varsågod  - De nada

Jag gillar den inte - No me gusta

Bra  - Bueno

Dåligt - Malo

Kan du hjälpa mig? - Puede ayudarme?

Jag kommer att börja med "Hola! Donde estas nånting nånting?" Och sen kommer jag att stå som en uggla och inte förstå något. Och säga "perdon, no entiendo" och sen kommer jag att fortsätta att stå som ett fån men nästan börja gråta och skriker, ganska desperat "HABLAS INGLÉS?!"
Haha det här kommer aldrig att gå


Kommentarer
Postat av: fabbe

Hahahah fan va kuuuuul!! UÄÄÄHHH JAG VILL FÖLJA MEED

2009-11-26 @ 22:42:00
Postat av: Anonym

Mexikansk slang: Esta padrisimo: Skitbra!

2009-11-27 @ 16:14:25
URL: http://kokolife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0