Elisha

Min kära syster Elisha, det här är ett kärleksbrev till dig.
Eller inte.


Folk tycker att jag och min syster är väldigt lika. Min yster Fabbe alltså. När jag och Fabbe var små så lekte vi inte som normala syskon med två år emellan. Utan hon lekte med typ...IDsala och jag lekte med typ...mig själv. Haha skoj askoja. Men i alla fall, jag och hon var också inte aaaaaaaaaalls lika varandra utseendemässigt.
Hon var ful å jag var släktens guldklimp haha
Okej jag ska vara lite allvarlig nu.

Vi har en till syter, eller två till. Men en som är lite aktuell just idag.
Det är vår eviga fjortissyter, Elisha. Hon hamna fjortisåldern samma dag som vår fjärde syster föddes kan man väl säga? Ingen, och då menar jag INGEN har kunnat irritera mig så mycket. Ingen har kunnat få mig att gråta utan att egentligen ha gjort något - bara Elisha.
Alltså, jag blev så arg så att jag grät.

Ok, jag kan berätta lite om det.
Jag var väl 16 år va? Jag, Sibar, hennes föräldrar, bror, mina två morbröder och ena kusin hade planerat att åka iväg på en bilsemester i ungefär två veckor. Så dagen var kommen då jag, pappa Elisha gick ner på stan för att växla lite euro efter det besöket åkte vi till MAX för att käka lite. Mitt i maten, mitt i då jag njöt som mest så får pappa ett samtal av min morbror vars son är ett år yngre än Elisha och är/var typ hennes bästis. Och mer eller mindre tvingade Elisha att följa med oss på bilsemestern.
En 16årig horomonellhäxa som heter Zalga slänger ner hamburgaren på bordet när pappa, med största flinet meddela att Elisha skulle följa med och jag skulle ta hand om henne, och jag sprang hem och grät.

Ja, men i alla falll.
Elisha idag. Medans jag och Fabbe springer titt som tätt till femfemnoll och saint så springer vår lillasyster till kyrkan. Och man kan ju tycka att vi sitter och säger åt henne att hon är jätteduktig som gör det. Men istället retas vi med henne, ifrågesätter exakt allt som har med kyrka och religion att göra. Bara för att jävlas. Haha
Hon låter sig självklart inte att bli påverkad utan springer på sina lilla möten och predikan.
Fan, nu sitter jag vid Nicoles dator, annars så hade jag visat vår konveration på msn från igår då vi prata om just religion och kyrka.

Hahaha i helgen hittade Fabbe texten "Jesus är fet" på en skylt på tågstationen och mms det till henne. Så ni förstår, allt för att jävlas.


I somras så hade vi ett serios talk med henne om hur viktigt det är med att välja rätt vänner i hennes ålder, skola och allt det där ni vet? Nu har hon tagit till sig allt och får toppresultat i skolan och jag kan inte vara mer stolt. Och lite rädd, HON KOMMER JU ATT BLI DUKTIGARE ÄN MIG! Jävlaskit haha

"Ja, så jag tog lärdom av det du och fabbe sa till mig på kryssningen"

Om hon bara visste hur fulla vi var då!!! HAHAHAHAHAHA vi hade precis ätit på lunchbuffen, okej...druckit. Och köpt ännu mer starköl! HAhahahaha

Märker ni själva vilken skillnad det är? Medans vi super så går hon till kyrkan eller sitter hemma och pluggar och kallar oss för syndare. Och allt vi gör är att räkna ner dagen hon blir arton, då ska vi supa ner skallen ur henne!

Allt jag ville säga var att TACK Elisha för att du kom till och tack för att du blev den människan du blev så att mitt liv blev lite roligare. Tack för att jag har fått skrika på dig. Tack för att du har haft sönder exakt allt du lånat av mig. Och tack för att du varit så trög ibland så att jag skrattat ihjäl mig. Tack också för att du inte alltid är sådär, smart utan MYCKET dum så att jag återigen har fått skratta. Tack för att du varit clownen i mitt liv.
Jag vet, jag måste skaffa mig en kille innan du blir arton. Jag vet, du vet ALLA VET.
Tack för att du sjöng andaaaaajjj will always love you med din tumme i din fina killfrilla. Tack för att jag fått kalla dig för häxa framför alla mina kompisar (när jag var liten) och tack för att jag fått kalla dig för fjortis framför alla (när jag är stor)

Tack ditt cepe! :-)


Kommentarer
Postat av: elisha

aaaw hahaha, en tår föll ner.. innan du skrev ner sista stycket-.-

tack själv för allt dumt du gjort mot mig (alltså retat mig bl.a.) men endå varit världens bästa syster!(:<3

2009-10-21 @ 20:01:40
URL: http://klichas.blogg.se/
Postat av: Fabbe

HAHAHAHAHAHAH asså ANDAAAAAAAJJJ!! hahahaha HATOJEEE!!

2009-10-21 @ 22:14:30
URL: http://followme.webblogg.se/
Postat av: Idsala

hahahahaha stackars elisha!

2009-10-24 @ 12:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0