fredagen med bebis och cheesecake

Jag sitter på x2000 mellan sthlm - jkpg just nu. Och det var mycket nära att jag INTE skulle få sitta här. Ja, nu pratar vi sekunders marginal. Tänk er att ha så bråttom genom t-centralen kvart över fem en måndags eftermiddag? Med en blötung sportväska, dataväska OCH handväska.
Det händer bara mig.

I fredags var vi som sagt hos pappa kusin och träffa en ny liten bebis. Vad blir han till oss? Syssling? I alla fall, halv syrian och halv serb och hur söt som helst. En liten Nicola Mattheus.
Fabbe hade honom först, i samma sekund som jag fick honom famnen så slår han upp sina stora ögon kollar på mig och ger ut världens rap. Mycket mysigt alltsamman.
Sen pruttade han ganska mycket. Så mycket att jag var helt säker på att det var bajs. Bajs som läkte genom blöjan, hans sparkdräkt, hans filt, min kofta och in till armen.

När vi gick ut därifrån så luktade jag bebis. Det var mysigt, även om just den bebislukten var just bajs och spya. Det var ändå bebis!

Jag och syrran åkte till saltskog där vi åt cheesecake, godis och chips och träffade gamla vänner.
Om tre månader är det dags för mig att ha den träffen med mina vänner, säga hej då till dem. Ouäh!

Ja, men det var nog fredagen. Det enda jag gjorde sen var att komma hem, krypa ner i sängen och kolla på något avsnitt av greys anatomy och sen sooova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0