otraves?

que pasa que pasa??
Så jävla tråkigt att ingen är online då jag är, måste ni sova?:-(
Jag har jockes dator just nu så jag får skriva normalt, gött! Jag och lollo sitter i datarummet men jag har lite ont i nacken nu för att en arbetare gav mig en stol som var något för kort, men hey! Jag klagar inte, det var snällt.

Vet ni hur mexikanare censurerar deras journalistik?
....
DET FINNS INGET SOM HETER CENSUR I DET HÄR LANDET!!!
Idag har det varit bilder på en mördad kvinna på gatan, man ser henne liggandes på gatan med avspärringar och folk som står och kollar på. Det här är inte det värsta, i en annan tidning visar de en mördad man i en blodigt rum och en polis eller militär eller vadfan det är, som står brevid, hans blod var överallt!!
Å sen å sen å sen å sen, någon massmord på människor som ligger irad - utan vissa kroppsdelar så som halva huvudet osv!! JOMENTACK jag har jättestor lust att äta nu!

Nu ska jag berätta lite om hur billigt det är här.
Igår när taxichaffören åkte fel så satt vi i taxin i två timmar, det gick på 180 pesos - alltså en hundrig ungefär. Delat på oss tre, trettio kronor var.
Ett paket cigg kostar runt 15 kronor.
Jag köpte precis ett paket Halls (halstabletter) för typ...3 kr?
Vi köper frukost på seven eleven för typ, 15 kronor? Då äter vi såna trekantsmackor med en stor kaffe.
Och då är seven eleven ett dyrt alternativ alltså!
Kläder har jag inte kollat på och andra grejer har vi inte heller hunnit kolla på.
Idag på resturangen, som var av finare slag så kunde man köpa in en chivas flaska (en hel) för 700 kronor.
Det jag hunnit se i deras spritbutiker så ligger spriten på samma pris som en drink på en klubb!

Hahaha alltså, jag har glömt bort allt jag ska skriva eftersom det sitter en mexikansk kille här och försöker lära sig svenska.

Nej, nu har jag verkligen glömt bort allt. Vi ska nog ge oss iväg och äta på en cafeteria somligger här längst gatan som serverar, hör och häpna, goda mackor. Vi är lite tråkiga just nu som bara äter sånt som är västerländskt, men jag vill faktiskt inte åka på någon sjukdom i onödan eftersom vi bara får ha typ två frånvaro - helt galet.
Men snart står jag där hos den håriga tanten med mustach som gör sina tacos med sina bara händer och gluffsar i mig tacos (som inte aaaaaaaaaaaaallls smakar något som i sverige, det där nog inte alls samma sak).

MMMMMMm jag kom förresten på att de serverar crepes där och idag så kaasnke jag kan äta det. Har inte varit så sugen på sött då jag varit där innan. Men idag kanske? Ska tvinga fram sötsuget! haha normal människa.

Jag ska nog be lollo att skicka över ett par bilder på huset och publicera det här om jag hinner :-)

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: idsala

waywayway dude va roligt du verkar ha det!



2010-01-08 @ 21:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0