skolstart

Hola!

Nu sitter jag i en datasal och invantar en lektion som ska borja vid fyra, alltso om ca 30 minuter. Seg tid att borja en lektion pa men nu ar schemat anda bra i jamforelse med chocken vi fick i mandags. Man ska inte halla pa och skylla ifran sig och gora misstag pa detta satt. Vi har mycket krav pa oss medans de inte tog nagot ansvar, ratt ska vara ratt!

Nu har vi tyvarr inte nagon aktivitet, extragrej som man kunde valja. Vi hade tennis men det krockade med sista kursen vi kunde tanka oss att ta so vi fick lamna det :-(
Ska kolla imorgon om det finns andra kurser som gar ihoop med schemat.
Men igar spelade vi tennis i vardagsrummet, jag och victor - det gick at helvete!! Hahaha sa det ar nog bra att jag inte gar och gor bort mig haha

Jag minns inte riktgit allt vi har gjort, jag vet bara att det har kannts som en evighet!! Nar jag tanker pa att jag var hemma for tva veckor sen sa kanns det som ett skamt! Nar jag gar pa gatorna mellan tec (skolan) mega (stormarknad) och vara community (dar vi bor) sa kanns det som mina gator som jag gatt pa pa flera ar!

Vi har atit mackor fran en gubbe pa gatan som ar jattesot och ska tydligen komma och lara oss mexikansk mat. Victor har lagat nagon mexikansk ratt at oss, moglade tortilla brod med smallt oss (san ost som liknar den hariga ni vet? SOm ar flatat nar man koper) och sa doppade i salsa.
Igar lagade jag lasagne sent pa kvallen, blev inte riktigt som vanligt men anda ganska bra. Kom hem fran skolan vid halv atta och gick en omvang hemot istallet for direkt till mega, men lollo ville kolla om jocke var hemma eftersom han inte var kvar pa skolan och motte oss. So det blev en snabb promenad till mega (jag och nadja) och stresslaga den. Vi fick dock skjuts av en av kvinnorna som jobbar med oss internationella, hon sag oss nar vi forsokte hitta en taxi att stoppa!

efter middagen sa satt vi pa altanen och softade tills victors kusin kom (som var och plugga i jkpg forra aret och som kanner en snubbe fran samma lilla o som nadja kommer ifran - hur liten ar varlden?) och ja, det jag ville saga med det var att vi satt utan jacka utomhus pa kvallen - pa marken.

Idag hade vi halva spanska lektionen inomhus och andra i mega dar vi larde oss frukter och priser (siffror) haha
kande mig som en efterbliven manniska. Men jag lyckades trycka fram cuento cuesta la (fruktens namn, nagon exotisk sadan som jag inte minns namnet pa) por favor?
Snacka om att min snalla larare blev inponerad?!
Men annars sa gar spanskan ganska mkt at helvete haha

Vi ska rñra oss mot lektionen nu. Ska forsoka uppdatera ikvall. Sorry for ett inlagg utan bilder men jag ar som sagt pa skolan! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0