SOPERSACKS!

BUenos noches!

På tal om buenos noches, jag säger fel hela tiden.
Jag har inte riktigt satt mig in i när man börjar/slutar säga tardes/noches och dias också för den delen. Jag sa fel till min granne tidigare ikväll, tardes istället för noches.
Men jag utvecklas! För sist sa jag Buenos dias när det var sent på kvällen... Tur att de har humor i alla fall!

Och på tal om felsägningar. Det är GRYMT strängt med närvaro här på Tec, missar du två lektioner så är du körd på hela kursen. Och eftersom jag går engelska kurser med en massa mexikanare så är det blandad med svaren då läraren läser upp studenternas namn; Aqui, presente, here, yeah. Och så jag: HÄR!
Hur efterbliven är man inte då?

Så, nu till inlägget. Jag sitter och skrattar åt Victor som fortfarande är full från i helgen. Jag har aldrig ens stött på en mer galen människa än den här killen! Nu har han tydligen ett alterego som heter Donatelo Rajamadash.... Och Donnatello är från en annan värld!
Donatelo kommer till då Victors lever ger upp och slutar att arbeta pga all alkohol, då dyker galningen upp. Igår när jag och Lollo stog utanför, på altanen så kommer, vad vi trodde, Victor hem.
Men det var Donatelo, och Donatelo fick mig att skratta som jag inte gjort på EVIGHETER.
Jag fick så grymt ont i magen, såna skrattkramper.
Till slut blev hans så läskig så att jag nästan grät av skratt!

Kolla vår konversation på msn precis (han är hos sina föräldrar):

Victor säger:
took my medicines.. did you notice we're having a decent conversation after all?

Zαlgα säger:
yeah, but donatello is funnier than victor so you can skip your medicine for five mounths, ok?

Victor säger:
Jaja.. That guy will die soon

Zαlgα säger:
victor?

Victor säger:
once he had no alcohol left so he drank his perfume

Zαlgα säger:
HAHAHAHAHAHAHHAAHA

Fyfan vilken galen helg det kommer att bli.

Tillbaks till mitt tråkiga dagbokskrivande.
Idag hade vi audiovisual language med hollywoodläraren. Jag och Lollo skratta mest åt att vi är så efterblivna på den kursen eftersom det bara är studenter med filmdrommar som tar den kursen.
Vi har så jääkla sämst så det finns inte haha
Vi slutade vid halv tolv och väntade på Sima i solen innan vi åkte till Perisur, ett shoppingcenter en bit ifrån skolan. Och som vi har shoppat! Eller ok, inte så jättemycket - men en del!

Ett par svarta jeans(!!)byxor
En gryymt söt klänning
Underkläder
Massa smycken
3st nagellack
Solbrillor

Jag är nöjd! Men jag ska tillbaks till Zara och köpa en parfym som fortfarande sitter på handleden trots att jag har duschat. Me like!

Det var meningen att vi skulle möta upp några andra från klassen för en öl på en sportsbar i närheten av skolan men när vi kom hem så var vi för trötta och hungriga och skitiga, så det var bara dusch, fixa middag, käka och snart börja plugga.
Vi har ett tal som vi ska skriva till organisations kursen och jag ska skriva en sak för ett grupparbete på consumer behavior.

ÅÅh, kom på att jag inte skrivit vad jag läser för kurser va? På måndagar börjar vi 8.30 med Español básico som håller på hela förrmiddagen typ.
En kurs som ibland är mycket skrattretande eftersom vi är så efterblivna.
Sen Consumer Behavior där det mest går ut på att lära sig om, ja kundens beteende. Det är mycket cases och mycket praktiska saker, som att besöka shoppingcenter, tivoli etc för att undersöka. I den kursen jobbar jag ihop med fyra mycket schyssta killar som låter mig få vara med i arbetet. (De andra utbytesstudenterna behöver inte göra så mycket eftersom läraren är en trög människa som ger oss uppgifter på spanska)
På tal på läraren i den här kursen, allt hon säger lägger hon ett "super" framför. THIS SUPERSUCKS! Å tänk er det med den mexikanska brytningen. SOPERFANNY! Seen är det Organizational communication som har med Victor och den håller på till 18.
Så varje måndag och torsdag ser likadan ut, helvetes dagarna.
På tisdagar och fredagar läser vi Audiovisual language på förmiddagarna.
Och på onsdagarna har vi Documentary production, med samma holloywoodlärare. Dock mellan 16 och 19, ganska segt men spännande kurs!
Nu till exempel ska vi filma en snutt om oss själva, vi ska berätta något som vi verkligen brinner för och känner han att vi inte är helt ärliga så kommer han att såga oss. Vi måste kunna visa vårt "riktiga jag".

Imorgon har vi ett förberedande workshop för det här, men han sa; ni som är emotionellt låsta behöver inte komma. Jag vet inte om jag ska dra, helt ärligt. Jag tänker inte sitta och kolla på när folk gråter?

Det är mina dagar i alla fall! Jag gillar det. Mest för att jag och Lola kan underhålla varandra genom att skratta åt oss själva. Jag kommer tyvärr inte att kunna dela med några foton idag heller. Blogg. se är segt och sidan har ännu inte arbetat klart liksom! Om jag hinner så går jag till skolan innan lektionen imorgon för att överföra, beror på när victor kommer hem för att städerskan kommer imorgon och jag kan ej lämna henne. Anyways. Det var nog allt, nu ska jag prova mina nya grejer och måla mina naglar med en av mina nya nagellack! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0