vardagen

Tjena!

Måndag och vardag igen!
Så vad har hänt i helgen? Har jag verkligen inte skrivit något sen dess?
Jag gick i alla fall för att hämta ut min tvätt till slut (det är faktiskt första gången jag promenerar själv i det här landet, när jag lämna och hämta den och idag när jag gick hem från skolan) men det var självklart stängt. Och jag hann självklart gå lite fel också. Så det var bara att gå till Mega, handla handduk för att kunna duscha och massa öl.

Tyvärr så kunde inte Nadia följa med oss ut så det blev bara jag och Victor som åkte in till det här stället, Bulldog och mötte upp hans fyra kompisar. Det var riktigt stor, typ...20 m till taket, om det ens var ett tak och hela byggnaden var GRYM. Vi satt på andra våningen med översikt över hela dansgolvet och på samma höjd hade de en scen, som i sin tur var ööver publiken. Lyssna på det här; en geerym dj med live musik, såna knätrummor, andra trummgrejor och elgitarr. Jag och tjejerna dregla mest över trumkillen - jag har bilder!!

Det var mycket dans och dricka och jag hann spotta en svensk kille (eller en snubbe som hade en t-shirt med svensk text i alla fall) hänga bakom baren med en bartender, som mer eller mindre tvinga oss in bakom disken och äta en pizza innan klockan slog fem och det var dags att dra sig hemåt. Här hemma käka vi ännu lite mer och vid 6 lyckades jag äntligen få lite sömn.
Redan vid 10 var det bara att gå upp för att gå på gymmet med jocke och lollo, men innan det sprang jag och lollo in på Californien (en amerikansk/mexikansk resturang) och käka plättar med sirap, massa sirap, färskpressad juice och kaffe. Bra grund för träning va? Haha

Gymmet var mest ett skämt. Inte för att redskapen och stället är dåligt, det är det verkligen inte - grym utsikt med stora öppna fönster. Utan det var mest vi.
De har några maskiner där man i första hand bara lyfter sin egen vikt, man gungar liksom med. Men alla killar hade ju självklart hundratrals kg på ändå, vi lyckades inte lyfta upp något - på någon maskin med vår egen vikt. Med huvudet mellan bena var vi klara och med ett papper signat av instruktören att vi varit där.
Kom hem och duscha och bytte om och sprang iväg. Jag, lollo, jocke, victor, neish och nadja mot seven eleven utanför skolan där klassen väntade. Vi handlade massa öl och åkte mot båtarna. Sååå grymt ställe alltså!!
Båtar för c:a 12 personer där man sitter och dricker, sen åker det mindre båtar förbi och säljer öl, majs och andra saker. Sen kommer det förbi båtar som spelar livemusik på spanska - mycket mysigt alltihopa och framförallt, riktigt KUL!
EFter det splittrades vi, jocke, sima och lollo gick på en hemmafest medans jag hängde med de andra på en salsaklubb.
Jag hamnade i en taxi, en bubbla utan ett framsäte, utan bara taxichaffören - med fem andra killar. Alltså, sex st i den bilen. Efter halva vägen säger chaffören att han inte vet vart klubben heter så vi byter taxi. Väl på plats fick jag en lektion av Paul, en colombian men det är faktiskt lite svårt med salsa för alla lär helt olika (ok, jag är sämst haha).

Jag lämna dansen åt de som kunde mästra salsan och hängde med resten av den stela skaran, det var tequila i både shotform och i drinkar. Och självklart öl. Efter ett antal timmar så åkte vi hem och var på plats vid 5- halv sex tiden. Det var två franska killar som hängde med men jag orkade inte sitta kvar efter någon timma så jag och neich lämna offret victor med dem haha

Dagen efter blev jag våldVÄCKT (som alltid när vi varit och festat kvällen innan, mongo victor sover inte i mer än fyra timmar och måste väcka alla pga det) av neich och victor som tvingar med mig och nadia på torta käk. "Tvingar".
Mysfarbrorn Victor (gubben som jobbar på stället som vi käkar på) gjorde ny pastor kött till mig eftersom han inte hade något kvar. Gottit!
Sen softade jag lite här på mitt rum med ett ruttet försök med webcam konversation med familjen. Det var kul att bara se varandra och vinka som fån, haha!

Senare grillade jag lollo och jocke. De käka kött och jag korv och sedan grillade vi marshmellows! Mums!
Seeen gick jag och nadia och handla lite mer på mega. Jag köpte hörlurar till min mp3 och de är redan borta. Jag hann liksom inte ens öppna förpackningen - WHY!?
Jag köpte ett jävla majskolv (korv?) som jag började koka direkt och vänta, och vänta och vänta och dog av hunger till slut. Jag blev så arg efter två timmar att jag bara stängde av gasspis jäveln och gick och la mig. Nu kokar den jäkeln igen och har gjort det i minst en timma - jag dör av hunger!
Jag ska självklart äta något annat med det, men måste vänta på kastrullen eftersom folk lagar mat utan att diska efter sig.

Idag har jag varit i skolan från halv nio till kl 18 och är ganska trött. Måste plugga inför ett quiz som vi har två gånger i veckan på denna kurs. Helt galet.
Något annat som är galet är att vi är typ de enda som läser 6 kurser här i mexiko. Det är tydligen inte alls vanligt. Vi prata med finnarna idag som berätta att de tar spanska kursen (den som vi läser, som motsvarar två kurser) och bara två andra. Vi läser liksom dubbelt så mer än dem, och de får lika många poäng!

Egentligen är det ju bara jag som är dum i huvudet som gör såhär, jag behöver liksom inte mina poäng eftersom jag läser det här som en extra grej - WHY?!
Men men, vi lär väl oss något i alla fall hehe

Hade ett annat prov idag som nog gick ganska bra. Ingen aning om jag ska vara helt ärlig. Jag läste igenom de 30 sidorna på håltimmen. Lola kunde tyvärr inte komma eftersom hon blev sjukling, men Victor läser samma kurs så det var kul på lektionen ändå. Jag måste ha någon att leka med!
Men jag var ensam med alla mexikanarna, funny!

Nu ska jag springa ner och kika till den där majsjääveln. Kommer att kännas riktigt jäääkla skönt att äta den jäveln alltså. Sen är det som sagt plugg som gäller. Imorgon ska jag Lola och Sima shoppa efter skolan! Vi ska till Veracruz i helgen på långhelgen, till skillnad från alla andra som ska till Acapulco. Så vi har en del shopping att göra. Gött.

Hoppas att ni har det bra hemma. Snart är januarimånad över, håll ut! Puss

Ps: är jag inte för trött och om jag hinner laddar jag upp massa bilder ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0